بوشهری های دارای سهام عدالت غیرمستقیم در سامانه سجام ثبت‌ نام کنند
بوشهری های دارای سهام عدالت غیرمستقیم در سامانه سجام ثبت‌ نام کنند

ندای استان: مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهرگفت: برای ثبت شرکت سرمایه‌گذاری استان در فرابورس لازم است ۵۰ درصد از سهام‌دارانی که روش مدیریت غیر مستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند در سامانه سجام ثبت نام کنند.

به گزارش ندای استان،رسول زارعی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در صورتی که کمتر از ۵۰ درصد از سهامداران در سجام ثبت نام کنند شرکت در گروه پایه فرابورس ثبت خواهد شد که با توجه به شرایط گروه پایه، بهتر است سهام‌داران نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند.

وی گفت: ۳۷۴ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت در بوشهر شیوه غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود تعیبن کرده‌اند که ۶۱ درصد از کل این جمعیت را در بر می‌گیرد و سهام این افراد در قالب شرکت سرمایه گذاری استان بوشهر مدیریت می‌شود.

زارعی یادآورشد: ۳۹ درصد از دارندگان سهام عدالت بوشهر به تعداد ۲۳۶ هزار نفر نیز روش مستقیم را برای سهامداری انتخاب کرده اند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان بوشهر گفت:  ارزش کنونی سهام عدالت افرادی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کرده اند ۴ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان است که به عنوان سرمایه اولیه شرکت سرمایه گذاری بوشهر لحاظ شده و مقدمات اولیه آن برای ورود به بورس اوراق بهادار کشور مهیا شده است.

وی با اشاره به ثبت شدن سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری بوشهر در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، اعلام کرد: بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، تا دو ماه آینده مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها برای انتخاب اعضای هیات مدیره به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

زارعی گفت: شرط اولیه برای عضویت در هیات مدیره این شرکت سرمایه گذاری، سهام داری سهام عدالت است، بنابراین همه سهام داران بوشهری که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند در صورتی که سایر شرایط را داشته باشند می توانند برای انتخابات هیات مدیره شرکت‌ها ثبت نام کنند.

وی افزود: داوطلبان عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استان بوشهر می‌توانند با مراجعه به سایت https://setan.seo.ir  و تکمیل مدارک مورد نیاز ثبت نام نموده و در صورتی که صلاحیت‌های مدیریتی و تحصیلی آنها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تایید شود، به عنوان نامزد تصدی هیات مدیره شرکت معرفی می‌شوند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: از مجموع حدود ۴۹ میلیون سهام عدالت توزیع ‌شده بین مشمولان در کشور، بوشهر دارای ۶۱۰ هزار و ۷۲۵ نفر سهام دار است که در مرحله انتخاب روش مدیریت، نحوه سهام داری خود را انتخاب کرده‌اند.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اعطای تسهیلات به صاحبان سهام عدالت، گفت:  دارندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به هر بانک‌ عاملی که شماره شبای خود را در آن ثبت کرده‌اند، کارت اعتباری خرید دریافت کنند.

وی اضافه کرد: ارائه این کارت، دستورالعملی از سوی بانک مرکزی است و همه بانک‌ها توافق کرده اند تا ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را به‌صورت تسهیلات با سود ۱۸ درصد و اقساط یک ساله  به متقاضیان پرداخت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر در مورد نحوه فروش سهام عدالت توسط سهامداران نیز گفت: هر یک از سهامداران که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود اعلام کرده‌اند و قصد فروش ۶۰ درصد از سهام خود را دارند، در صورتی که در زمان ثبت نام در سجام شماره تلفن دیگری را در سامانه ثبت کرده باشند می توانند با مراجعه به وب سایت https://www.sahamedalat.ir/  و انتخاب گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت شماره تلفن خود را تغییر دهند.