آخرین مهلت بارگذاری مدارک طرح اقدام ملی مسکن بوشهر
آخرین مهلت بارگذاری مدارک طرح اقدام ملی مسکن بوشهر

ندای استان: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالی‌شهر استان بوشهر گفت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن این شهرجدید تا پایان شهریور ماه فرصت دارند نسبت به بارگذاری مدارک و آورده خود اقدام کنند و در غیر این صورت از طرح اقدام ملی حذف می‏‌‎شوند.

به گزارش ندای استان،علی مقاتلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت در نظر گرفته شده برای شهر جدید عالی‌شهر در مجموع ۲ هزار۲۵۰ واحد است که یکهزار  و ۵۰۰ نفر در ۲ مرحله فراخوان طرح اقدام ملی مسکن نسبت به نام نویسی در طرح اقدام کردند.

وی بیان کرد: حدود یکهزار نفر نیز که به اشتباه شهر بوشهر را انتخاب کرده بودند فرایند نام نویسی آنها به سمت عالی‌شهر هدایت شد.

مقاتلی یادآور شد: از مجموع یک‎هزار و ۵۰۰ واحدی که متقاضیان برای تملک آنها نام نویسی کردند تاکنون تنها ۲۰۰ نفر افتتاح حساب داشته و از این مجموع نیز تنها ۶۵ نفر وجه خود را واریز کردند.

وی اظهار داشت: با این حال اکنون ۳۹۴ واحد آماده آغاز عملیات اجرایی است که پروانه‌های آن نیز از سوی شهرداری صادر و قراردادها منعقد شده‌است.

مقاتلی افزود: از این شمار ۱۸۰ واحد به طرح مسکن اولی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود سه برابر متقاضی موثر عملیات اجرایی طرح اقدام ملی در شهر جدید عالی‌شهر آغاز شده‌است که از این شمار ۹۶ واحد مرحله آرماتوربندی را انجام داده و بزودی آماده بتن ریزی خواهد شد.

مقاتلی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه انجام شده توسط وزارتخانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش ۶۰۰ واحد از ۲ هزار و ۲۵۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن سهمیه ویژه فرهنگیان تعریف شده‌است.

وی افزود: از این ۶۰۰ واحد سهمیه فرهنگیان حدود ۴۰۰ نفر نام نویسی کرده و اکنون در مرحله پالایش قرار دارند.

مقاتلی اظهار داشت: از نقاط بسیار مثبت طرح اقدام ملی مسکن این است که ابتدا افراد با توجه به واریز وجه انجام شده و به ترتیب زمان واریز طبقه بندی و انتخاب واحد آنها صورت می‌گیرد و افراد می‎‌توانند به صورت مستمر از سامانه روند پیشرفت فیزیکی واحد خود را دنبال کنند.