وعده وام ۱۰ میلیونی برای بوشهری ها
وعده وام ۱۰ میلیونی برای بوشهری ها

ندای استان: بنا بر اذعان اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان، ۳۷۴ هزار و ۲۶۲ بوشهری دارنده سهام عدالت، می‌توانند معادل ۵۰ درصد ارزش کل سهام خود (حدود ۱۰ میلیون تومان) تسهیلات به‌صورت کارت اعتباری با ضمانت سهام شان دریافت کنند.

به گزارش ندای استان؛ توزیع سهام عدالت در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی کشور در سال ۸۵ اجرایی شد و تعداد ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر مشمول دریافت این سهام شدند که می‌توان به مشمولین نهادهای حمایتی،‌ روستاییان و عشایر، شاغلین و بازنشستگان،‌ ایثارگران، بیماران خاص، خدام مساجد و حسینیه‌ها، روزنامه‌نگاران، زنان سرپرست خانوار، کارکنان ستاد نماز جمعه،‌ طلاب حوزه‌های علمیه و گروه‌های عمومی  اشاره کرد.

سهم استان بوشهر

بنا بر اذعان اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان، از مجموع ۴۹ میلیون سهام عدالت توزیع‌شده، ۶۱۰ هزار و ۷۲۵ سهم عاید خانوارهای استان بوشهر شده است.

معاون اقتصادی این اداره کل در گفتگو با «خلیج فارس» می‌گوید: از این تعداد، ۳۹ درصد روش مستقیم را انتخاب کرده که معادل ۲۳۶ هزار نفر می باشد، همچنین ۶۱ درصد معادل ۳۷۴ هزار نفر هم شیوه مستقیم را برای سهام خود تعیبن کرده اند.

ارزش سهام عدالت استان

«سکینه خوش نشین» می‌افزاید: ارزش کنونی سهام عدالتی که به شیوه غیرمستقیم تعیین شده و سرمایه شرکت استانی برای ورود به بورس می باشد، ۴ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان است

وی با اشاره به امکان اخذ تسهیلات بانکی با ضمانت سهام عدالت می‌افزاید: دارندگان سهام عدالت ازاین‌پس می‌توانند در همه بانک‌ها سهام عدالت را به‌عنوان وثیقه بگذارند و کارت اعتباری خرید دریافت کنند. ارائه کارت اعتباری، دستورالعملی است که بانک مرکزی بخشنامه کرده و همه بانک‌ها توافق کردند تا ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را به‌صورت تسهیلات پرداخت کنند.

وی ادامه می‌دهد: سود دریافتی بانک‌ها با ارائه کارت اعتباری، ۱۸ درصد است و باید طی یکسال تسویه شود.

خانوار ۴ نفره می‌تواند حداقل ۴۰ میلیون وام بگیرد

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان می‌گوید: با توجه به این که ارزش سهام دارندگان سهام عدالت استان اکنون ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، می‌توان گفت که شرایط برای دریافت ۵۰ درصد این مبلغ یعنی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با ضمانت سهام عدالت برای خانوارهای استان فراهم‌شده است.

وی ادامه داد: به‌طور مثال خانواری که سرپرست آن چهار نفر را تحت قیمومیت خود دارد می‌تواند بدون نیاز به ضامن حداقل ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با ضمانت سهام عدالت دریافت کند، مشروط به اینکه بصورت غیرمستقیم انتخاب کرده باشند از سوی دیگر دارندگان سهام عدالت این موضوع را مدنظر داشته باشند که سهام شان زمانی که برای ضمانت در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد بازهم مالک سهام خود آن‌ها خواهند بود و از همه مزایای آن مانند تغییرات سود بهره‌مند خواهند بود.

حالا باید منتظر ماند و دید بانک های استان به ابلاغیه کشوری تن داده و با وثیقه قراردادن سهام عدالت، به دارندگان آن تسهیلات می دهند؟