عروس و دامادهای جوان
عروس و دامادهای جوان

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: حدود ۶۱ درصد داماد‌ها و ۷۵ درصد عروس‌هایی که در سال ۹۸، ازدواج کرده‌اند، در رده سنی جوان بوده‌اند.

به گزارش ندای استان، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر  بیان کرد: طبق تعاریف بین المللی به افراد سنین ۱۵ تا ۲۹ سال جوان گفته می‌شود و سازمان عملی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ۱۲ آگوست را به عنوان روز بین المللی جوانان نامگذاری کرده است.

او افزود: اکنون ۲۵ درصد جمعیت جهان و ایران را جوانان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر همچنین با بیان اینکه پارسال در استان ۶ هزار و ۱۶۸ واقعه ازدواج به ثبت رسید، ادامه داد: حدود ۶۱ درصد داماد‌ها و ۷۵ درصد عروس‌ها که پارسال به خانه بخت رفتند در رده سنی جوان بودند در حالی که این آمار در کشور برای داماد‌ها ۶۴ درصد و برای عروس‌ها ۷۳ درصد است.

پاسالار  عنوان کرد: ۵۳ درصد مادران و ۲۷ درصد پدران هم که سال ۹۸ در استان بوشهر صاحب فرزند شده‌اند، از همین جمعیت بوده‌اند.

او بیان کرد: ۲۶.۲ درصد از جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند که جایگاه هشتم کشوری را رقم زده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر به نتایج آخرین سرشماری نیز اشاره کرد و گفت: بر این اساس، در گروه سنی جوانان استان شاهد کاهش ۷.۵ درصدی بوده‌ایم که نشان می‌دهد استان بوشهر به سمت پیرشدن جمعیت در حال حرکت است.