اداره مالیات بوشهر:آخرین فرصت تکمیل اظهار نامه مالیاتی، پایان مرداد است
اداره مالیات بوشهر:آخرین فرصت تکمیل اظهار نامه مالیاتی، پایان مرداد است

ندای استان:مدیرکل امورمالیاتی استان بوشهرگفت: اظهارنامه مالیاتی سال ۹۸ عملکرد مشاغل و مودیان با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا از ماه خرداد به مرداد موکول شده و مودیان تا آخر این ماه فرصت دارند اظهار نامه خود را ارائه کنند.

 به گزارش ندای استان،غلامرضا احمدپری افزود: برای بخش مشاغل دستورالعملی درخصوص تبصره ماده ۱۰۰ مالیات‌های مستقیم صادر شد که  برای گروه‌های دوم و سوم پابرجاست و برای گروه‌های اول نیز اظهارنامه موضوع ماده ۹۷ در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: کسانی که مالیات سال ۹۷ آن‌ها تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده هیچ گونه افزایشی برای آن‌ها لحاظ نشده است و همان مالیات سال ۹۷ را قطعی‌سازی کنند. همچنین آن عده که عملکرد سال ۹۸ آن‌ها از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان تا ۵ میلیون تومان است نسبت به سال ۹۷، چهار درصد افزایش مالیات دارند.
مدیرکل امورمالیاتی استان ادامه داد: گروه‌هایی که مالیات آن‌ها از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است، نسبت‌به سال ۹۷ هشت درصد افزایش، و گروه‌هایی که مالیات آن‌ها از ۱۰ میلیون تومان بیشتر است ۱۲ درصد افزایش مالیات خواهند داشت.
احمدپری عنوان کرد: مودیان با ورود به سامانه اداره امورمالیاتی و تکمیل تبصره ماده ۱۰۰ می‌توانند فرم مربوط را تکمیل و نسبت به قطعی‌سازی مالیات خود اقدام کنند که باتوجه به شرایط موجود گروه‌های دوم و سوم نیاز به مراجعه حضوری ندارند.
وی اظهار کرد: مشاغل دیگری هم که جزء گروه‌های اول هستند درصورتی که درآمدشان از ۹۹۰ میلیون تومان بیشتر است باید اظهارنامه مالیاتی را تکمیل و تا پایان مرداد ماه ارسال کنند.
مدیرکل امورمالیاتی استان گفت: گروه‌های دوم و سوم شامل آن عده‌ای است که درآمد و فروش آن‌ها از ۹۹۰ میلیون تومان بیشتر نیست، این عده نیز باید همین فرم را در سامانه تکمیل و ارسال کنند.