اوضاع بهداشت در شهرستان گناوه از زبان فرماندار
اوضاع بهداشت در شهرستان گناوه از زبان فرماندار

ندای استان:فرماندار گناوه گفت: ماه محرم و روز عاشورا بدلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به نحو مطلوب و باشکوه زنده نگه داشته شود.

به گزارش ندای استان،غلامرضا مهرجو روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: در برنامه‌های عزاداری امسال دهه محرم از ابزارهای جدید نظیر فضای مجازی استفاده و سطح شهر و  ادارات بخوبی سیاه پوش شود و هرخانه یک حسینیه و مرکز مذهبی شود.

وی اظهارداشت: نذورات مردم در ماه محرم در قالب کمک‌های مومنانه و تامین  اقلام مورد نیاز بیمارستان در ماه محرم برنامه‌ریزی و توزیع شود.

فرماندار گناوه گفت: برنامههای ماه محرم امسال و عزاداری سرور و سالار شهیدان طبق توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب و دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا با کمک و همراهی یکدیگر به نحو مطلوب و با کمترین مشکل برگزار شود.

وی افزود: دولتمردان در شرایطی که کشور  زیر شدیدترین فشارها و تحریم های استکبار قرار دارد  اصل حفظ سلامت مردم  را در اولویت اصلی خود قرار داده و  در این زمینه گام های موثری برداشته شده‌است.

مهرجو  با بیان اینکه مردم این شهرستان در مجموع  ۶۰ درصد ن پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند، گفت:  ادارات و نهادها ۱۰۰ درصد، بازار ۷۵ درصد و تفرجگاه‌ها و پارک ها ۴۰ درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند.

وی ادامه داد: در مدت شیوع بیماری کرونا جدا از اقدامات اساسی  از تعداد ۴۹۷۰  صنوف مختلف برای بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان بازرسی انجام شد که همکاری خوبی صورت گرفت و  رضایت بخش بود.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و بیمارستان های سوختگی و امیرالمومنین (ع) که چند روزی با تعداد بسترهای کمتری مواجه بود مجدد افزایش یافته و ظرفیت آنان تکمیل است.

محمد بازیاری افزود: بمنظور مقابه با کرونا در شرایط کنونی استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ضرورت دارد و همگان باید به آن پای بند باشند.

وی اظهارداشت: باتوجه به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان، هیات های مذهبی در ماه محرم طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا عمل و با ماموران شبکه بهداشت همکاری کنند.