کوچ جرائم زیست محیطی به فضای مجازی
کوچ جرائم زیست محیطی به فضای مجازی

ندای استان:مدیر کل حفاظت محبط زیست استان بوشهر گفت: بخش عمده‌ای از جرائم زیست محیطی نیز همچنین سایر جرائم به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است.

به گزارش ندای استان، صبح امروز همزمان با جلسه ویدئو کنفرانس که در سراسر کشور با حضور رؤسای پلیس‌های تخصصی و فرماندهان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، تفاهم نامه‌ای فی مابین پلیس فتا استان بوشهر و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان منعقد شد.

فرهاد قلی‌نژاد ضمن تشکر از همکاری و تعامل مستمر و مؤثر پلیس فتا با یگان حفاظت محیط زیست استان در شناسایی مجرمین زیست محیطی استان و رصد به هنگام تخلفات و جرائم این حوزه در فضای مجازی، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از جرائم زیست محیطی نیز همچنین سایر جرائم به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است.

مدیر کل حفاظت محبط زیست استان بوشهر افزود: امروز شاهد هستیم که مجرمین با استفاده از ویژگی‌های خاص شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، تلاش می‌نمایند با پنهان نمودن هویت خود به ارتکاب جرائم زیست محیطی پرداخته و به اهداف مجرمانه خود دست یابند که خوشبختانه با اقدام مشترک و به موقع سازمان حفاظت محیط زیست و پلیس فتا کشور مرکز فوریت‌های سایبری در یگان حفاظت سازمان تشکیل و در این راستا از تجارب و دانش تخصصی کارشناسان پلیس فتا نیز استفاده شده و در همین زمان کوتاه از تشکیل این مرکز، شاهد اقدامات مطلوبی در همین خصوص بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در این استان نیز تعامل و همکاری بسیار سازنده‌ای با پلیس فتا استان برقرار بوده گفت: نتایج شاخصی نیز بدست آمده که از نمونه‌های آن می‌توان به رصد به موقع همه جرائم زیست محیطی به ویژه منتشر کنندگان کلیپ شکار غیر مجاز حیوانات و پرندگان حفاظت شده در فضای مجازی و شناسایی آن‌ها در کمترین زمان ممکن اشاره کرد.

سرهنگ مهدی قاسمی نیز در این جلسه گفت: پلیس فتا تلاش می‌کند که در راستای سالم سازی فضای مجازی که همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست، اقدامات خود را با هوشمندی و سرعت لازم و بر حسب فوریت و ضرورت‌های موجود، برنامه ریزی و اجرایی نماید.

رییس پلیس فتا استان بوشهر افزود: نیروی انتظامی و به ویژه پلیس فتا در حوزه فضای مجازی در چهارچوب تعهد به نسل آینده و برای صیانت از میراث زیست محیطی کشور و برابر فرامین فرمانده معظم کل قوا، خود را مسؤول می‌داند از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و به صورت شبانه روزی ضمن رصد فضای مجازی با همکاری سازمان‌های متولی در شناسایی مجرمین سایبری زیست محیطی خصوصاً در حوزه استانی، دستگیری و معرفی آنان به مقامات محترم قضایی، اقدامات لازم را عملیاتی نماید.

وی بیان داشت: پلیس فتا استان در چهارچوب قانون و همچون گذشته آماده خود را برای تعامل و همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست استان اعلام داشته و امید است با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و مردم مسؤولیت پذیر استان، شاهد کمترین فعالیت مجرمین سایبری زیست محیطی استانی و سالم سازی فضای مجازی در این زمینه باشیم.