فرماندار:کاهش اعتیاد در شهر بوشهر نیازمند برنامه‌ریزی است
فرماندار:کاهش اعتیاد در شهر بوشهر نیازمند برنامه‌ریزی است

ندای استان:- فرماندار بوشهر گفت: کاهش و برطرف کردن اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در محلات مرکزی شهر بوشهر نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و ویژه است.

به گزارش ندای استان،عباس جمشیدی روز چهارشنبه در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: آسیب اعتیاد و توزیع مواد مخدر در برخی از عمارت‌های محلات بافت قدیم بندر بوشهر بسیار حاد است که برطرف کردن این معضل اجتماعی با برنامه ریزی ویژه، جدی و ابزار متناسب در محلاتی که آسیب‌پذیری بالاتری دارند الزامی است.

جمشیدی ادامه داد: یکی از ابعاد نیازمند اقدام ناامن کردن این محلات برای توزیع مواد مخدر و اقدامات مجرمانه است که با حضور دائمی و مستمر پلیس در محلات آسیب‌پذیر تحقق می‌یابد.

فرماندار بوشهر بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی و برگزاری کلاس‌های آموزشی باید تداوم داشته باشد و تاکید خود را بر پیشگیری از اعتیاد قرار دهد.

وی  اظهارداشت: سطح سواد پایین و تنگناهای معیشتی از چالش های آموزش به اهالی محله‌های آسیب‌پذیر در راستای پیشگیری از اعتیاد است که نیاز به برنامه‌ریزی کارشناسی‌شده دارد.

جمشیدی بر لزوم برنامه‌ریزی خاص محلات آسیب‌پذیر علاوه بر برنامه کلی شهرستان در زمینه مبارزه بر مواد مخدر تاکید کرد و افزود: باید برنامه‌ای عملیاتی با تعیین زمان بندی و وظیفه هر دستگاه اجرایی تدوین شود.

جمشیدی گفت: نباید آموزش خانواده‌ها در دوره شیوع کرونا متوقف شود بلکه باید با رعایت پروتکل‌ها و یا بهره‌گیری از امکانات الکترونیک در بستر فضای مجازی این آموزش‌ها پیگیری شود.

وی عنوان کرد: فعالیت در حوزه اجتماعی زمانبر و نیازمند تداوم است بنابراین آموزش و پرورش، بهزیستی، هلال احر، اداره زندان‌ها، کمیته امداد و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مخاطبان خود در این زمینه برنامه مشخص داشته باشند.

فرماندار بوشهر با انتقاد از کندی اجرای مصوبات شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در بوشهر، از اعضا خواست در صورتی که از نظر آنها مصوبه‌ها با مشکل یا چالشی روبرو است مطرح کنند تا پس از تصویب خللی در اجرای آن ایجاد نشود.