نام‌گذاری ۸۳ هزارو ۳۴۴ نفر به نام “علی” در بوشهر
نام‌گذاری ۸۳ هزارو ۳۴۴ نفر به نام “علی” در بوشهر

ندای استان:مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: از ابتدای تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال، تعداد ۸۳ هزار و ۳۴۴ نفر به نام علی و القاب و ترکیب های آن نام گذاری شده اند .

به گزارش ندای استان،اسکندر پاسالار ضمن تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال، در استان بوشهر تعداد ۸۳ هزار و ۳۴۴ نفر مزین به نام زیبای علی و القاب و ترکیب های آن شده اند.

وی با تأکید بر متخلص شدن هر چه بیشتر به اخلاق علوی در سبک زندگی، بیان کرد: سال گذشته تعداد هزار و ۲۱ نفر از نوزادان متولد شده در استان بنام علی و ترکیبات آن نام گذاری شده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خواستار انتخاب نام های مناسب برگرفته از فرهنگ اسلامی ایرانی برای نوزادان توسط والدین شد و افزود: فرهنگ نام گزینی درست، برای فرزندان بسیار با اهمیت است که باید مورد توجه والدین قرار گیرد.

اسکندر پاسالار با بیان اینکه علاقه‌مندی مردم استان بوشهر به خاندان عصمت و طهارت سبب شده تا انتخاب نام‌های مذهبی در این استان، بالاترین فراوانی را داشته باشد، خاطرنشان کرد: طی ۴ ماه نخست امسال فراوانی نام علی با انتخاب ۹۶ مورد، پس از نام محمد و حسین، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و نام امیرعلی با فراوانی ۶۷ مورد پس از امیر حسین، درجایگاه پنجم قرار دارد.