ذخیره سازی۱۲۰۰ نمونه خون بند ناف در بوشهر
ذخیره سازی۱۲۰۰ نمونه خون بند ناف در بوشهر

ندای استان: رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: تاکنون یکهزارر و ۲۰۰ نمونه خون بند ناف در بانک سلول‎های بنیادی این استان ذخیر شده‌است.

به گزارش ندای استان،علی احمدی‎زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش از افتتاح بانک سلول‌های بنیادی استان بوشهر در اسفند سال ۹۶ مردم این استان ناگزیر بودند برای ذخیره خون بند ناف به استان‏‌های همجوار مراجعه کنند که اکنون این مهم در این استان فراهم شده‌است.

وی بیان کرد: خون بند ناف می‌تواند در درمان انواع سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک موثر و قابل توجهی داشته باشد.

احمدی‌زاده اظهار داشت: بوشهر اکنون تنها استان فاقد آزمایشگاه ژنتیک است که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان اتفاق‎های خوبی در این زمینه در حال رخ دادن است.

وی گفت: برای راه‌اندازی مرکز تخصصی درمان ناباروری رویان نیز این مهم در دستور کار جدی جهاد دانشگاهی استان بوشهر قرار گرفته و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

احمدی‎زاده ادامه داد: درگذشته فرصت‌سوزی‌های زیادی در استان بوشهر اتفاق افتاده‌است و جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های بالای اقتصاد کرانه خلیج‌فارس، صنایع نفت و گاز و بسیاری پتانسیل‌های مهم و بی‌نظیر دراین استان آماده پذیرش ماموریت‌های بزرگ در حوزه‌های نفت و گاز و انرژی و آبزیان است.

وی اظهار داشت: رویکرد جهاد دانشگاهی بوشهر در حوزه آموزش این است که تا پایان سال  مراکز آموزشی خود را در شهرستان دشتستان، گناوه و دیلم را راه‌اندازی کند که عمده هدف این آموزش‎ها ایجاد اشتغال و بازار کار با کیفیت و استاندارد است.

احمدی زاده از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده  خبر داد و گفت این سند در بررسی وضعیت موجود زنان و خانواده در سطح استان، اولویت بندی برنامه‌های زنان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، محیط زیست و سلامت  تدوین و رونمایی شده‌است.

وی همچنین با اشاره به تدوین سند توسعه فرهنگی اجتماعی استان بوشهر گفت: این سند با برش  شهرستانی برای ۱۰ شهرستان استان بوشهر تدوین شده‌است.