کمک ۹۵ میلیارد ریالی خیرین به بهداشت و درمان دشتی
کمک ۹۵ میلیارد ریالی خیرین به بهداشت و درمان دشتی

ندای استان:فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: خیرین ۹۵ میلیارد ریال برای ساخت، توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان کمک کردند.

به گزارش ندای استان،عبدالله نادری روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری  و مقابله با کرونا در دشتی افزود:  خیرین نقش مهمی در توسعه زیر ساخت ها وتامین تجهیزات مراکز بهداشتی  و درمانی داشته اند.

وی افزود: در شرایط سخت  کرونایی خیرین شهرستان مبلغ  ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت مرکز و خرید و نصب دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان زینبیه خورموج، ۷۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز درمانگاه شهر کاکی و ۵ میلیارد ریال نیز برای ساخت اورژانس بین جاده گلستان تامین کرده اند.

وی اظهارداشت: در یک ماه گذشته تعداد فوتی ها ناشی از بیماری کرونا در شهرستان دشتی به نسبت یک ماه گذشته افزایش داشته است.

فرماندار دشتی یادآورشد: در فصل پاییز و شروع بیماری آنفلوانزا افراد بیشتری درگیر کرونا خواهند شد.

نادری گفت: مردم جهت مبارزه با این بیماری راهی جز استفاده  از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی ندارند.

فرماندار دشتی افزود: باید نظارت بیشتری بر رعایت مسائل بهداشتی در نانوایی ها انجام شود و با متصدیان نانوایی هایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنندبرخورد قاطع شود.

وی از مدیر  اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتی خواست  از مساجد و اماکن مذهبی بازدید مستمر و منظم داشته  و به بانیان مساجدی که پروتکل های بهداشتی رعایت نمی کنند تذکرداده شود.‌

فرماندار دشتی گفت: مدتی است که حساسیت مردم به این بیماری به نسبت گذشته کمتر شده است و ما شاهد حضور مردم در مراسم های تشییع ، ختم و  مجالس عروسی هستیم و این تجمع ها  باعث اوج گیری این بیماری در شهرستان شده است.‌

وی اضافه کرد: مراسم های عزاداری در ماه محرم بر اساس تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و کارگروهی با مسولیت معاون سیاسی فرماندار و  دستگاههای مسئول تشکیل و شیوه نامه ای تهیه و به استان پیشنهاد می شود.

وی تصریح کرد: در  ماه محرم هیچ موکبی در سطح شهرستان ایجاد نمی شود و کلیه اماکن ورزشی که مسائل بهداشتی را رعایت نکنند  نیز تعطیل خواهند شد.