پرونده قضایی برای آلودگی ساحل گناوه تشکیل شد
پرونده قضایی برای آلودگی ساحل گناوه تشکیل شد

ندای استان:رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه گفت: آلودگی ساحل این بندر به مواد نفتی از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری است و با تشکیل پرونده تامین دلیل شد.

به گزارش ندای استان،کامبیز عبدالهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ساحل ماسه ای این بندر  از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور است که با آلوده شدن به لکه های نفتی به محیط زیست خسارت و به چندین  نمونه ماهی و ستارگان دریایی آسیب وارد کرده است.

وی اظهارداشت: در این ارتباط به مراجع قضایی گزارش داده شد و روز گذشته جهت بررسی مناطق آلوده نمایندگان دادگستری با حضور در ساحل موضوع را بررسی کردند تا در چرخه روند قضایی قرار گیرد.

عبدالهی یادآورشد: برای پاکسازی و جمع آوری ساحل این بندر از لکه های نفتی تخمیر شده با شرکت‌های نفتی  منطقه مکاتبه و تلفنی پیگیری و مقرر شد به زودی انجام شود.

وی گفت: ساحل شهرستان گناوه در سوم مرداد امسال  به آلودگی‌های نفتی خمیری شکل یا تاربال‌های نفتی آلوده شد و در هشتم مرداد  با همکاری شرکت نفت فلات قاره، سازمان‌های مردم نهاد و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، بیشتر نقاط ساحل پاکسازی شد، اما یک روز پس از پاکسازی ، مجدد آلودگی نفتی با غلظت بیشتر در ساحل دیده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه  افزود:  با بررسی و بازدید صورت گرفته  قسمت هایی از ساحل روستای چاهک تا گناوه به وسعت حدود ۱۵ کیلومتر دوباره به مواد نفتی آلوده شده است.

وی بااشاره  به آغاز صید میگو  بیان کرد:  موضوع آلوده شدن دریا به اطلاع شیلات گناوه رسانده شده اما بیشتر  آلودگی در خشکی بوده و دریا پاکسازی شده است.

ساحل بندرگناوه علاوه بر اینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل شده‌ است که سرازیرشدن لکه‌های نفتی به این نقطه خطرات زیادی برای مردم و خسارت به محیط زیست در برخواهد داشت.

شهرستان  گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی  در جوار تاسیسات مهم نفتی کشور و مسیر اصلی خطوط انتقال نفت به جزیره خارگ قرار دارد.