تصادفات منجر فوت در گناوه ۷۵ درصد کاهش یافت
تصادفات منجر فوت در گناوه ۷۵ درصد کاهش یافت

ندای استان: فرمانده انتظامی شهرستان گناوه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تصادفات منجر فوت در شهرستان ۷۵ درصد و تصادفات منجر به جرح نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش ندای استان به نقل از مهر،سرهنگ حسین احمدی عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان گناوه اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان نبض پرتپش جامعه می‌توانند جامعه را در مسیر پویایی و بالندگی قرار داده و مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گناوه افزود: امنیت از اساسی‌ترین نیازهای انسانی به شمار می‌رود که حفظ آن برعهده نیروی انتظامی گذاشته شده و احساس امنیت به عنوان بخشی از امنیت عمومی مقوله‌ای ذهنی و درونی است که برآیند عمل همه نهادهای اجتماعی است که در این عرصه نقش خبرنگاران در انعکاس رویدادها بسیار برجسته و بی بدیل است.

وی گفت: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی بخش جامعه هستند و به عنوان چشم و گوش بیدار جامعه نقش پررنگ در راستای آگاهی سازی و رشد و بلوغ فکری جامعه دارند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران در حوزه امنیت با انعکاس جانفشانی‌ها و تلاش‌های بی‌دریغ حافظان عرصه نظم و امنیت، جامعه را نسبت به این عرصه آگاه‌تر می‌کنند و از سوی دیگر با فرهنگ سازی صحیح زمینه کاهش جرایم را فراهم می‌کنند.

احمدی یادآور شد: روز خبرنگار فرصت مغتنمی است برای تجلیل از زحمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز که با هنر خود در زمینه اطلاع رسانی با ارسال به موقع اخبار به مردم باعث آرامش و امنیت جامعه هستند.

وی با تقدیر از عملکرد مطلوب رسانه‌ها در ارتقا امنیت اجتماعی شهروندان ادامه داد: ارتباط دوسویه و سازنده نیروی انتظامی و رسانه‌ها در ارتقا سطح آگاهی مردم و پیشگیری از جرایم نقش مؤثری دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری با تلاش‌های صورت گرفته عوامل انتظامی، همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها، اصحاب رسانه در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم و نقش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در هشدارهای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، شاهد کاهش ۲۹ درصدی در وقوع سرقت‌ها در شهرستان هستیم.

کشف ۹۱ درصد سرقت‌ها

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده توسط پلیس آگاهی و تجسس کلانتری و دیگر بخش‌های انتظامی ۹۱ درصد از مجموع سرقت‌ها در شهرستان گناوه منجر به کشف شده است.

وی بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر با زحمات شبانه روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر و با همکاری سایر واحدهای انتظامی و نقش و همراهی مردم عزیز در چهارماهه اول سال جاری ۹۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شده و در این زمینه یک باند قاچاق مواد مخدر منهدم و تعداد ۴ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه تصریح کرد: با تلاش پلیس راهور و ارائه خدمات فرهنگی از قبیل توزیع بروشور در بین رانندگان، نصب بنر آموزشی در سطح شهر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای رانندگان موتورسیکلت، مربیان آموزشگاه و رانندگان خودروهای دولتی، از ابتدای سال جاری تا کنون تصادفات منجر فوت در شهرستان ۷۵ درصد و تصادفات منجر به جرح نیز ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات این نیرو در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و همکاری با مدافعین سلامت، برقراری ۵ ایستگاه بازرسی موقت در مبادی ورودی و خروجی شهرستان از ابتدای شیوع این ویروس منحوس، همکاری با مجموعه بهداشت و درمان در انجام بازرسی و برخورد با صنوف متخلف، همکاری با شهرداری در ممانعت مسافرین در سطح شهر، برخورد با محتکران و سودجویان اقلام بهداشتی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط کارکنان ناجا و ملزم کردن مراجعین به استفاده از ماسک در مراجعات به مقرهای انتظامی صورت گرفته است.

احمدی با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم از اهداف مهم نیروی انتظامی است عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دایره مشاوره کلانتری در این راستا به تعداد ۶۰۲ نفر از شهروندان خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای رایگان ارائه کرده و با آموزش مهارت‌های زندگی با هدف ارتقا تاب آوری شهروندان و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم گام‌های مؤثری برداشته شده است که شاهد گویای آن آمار ۸۹ درصدی صلح و سازش پرونده‌های ارجاعی به این دایره نیروی انتظامی شهرستان است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گناوه در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهیدان والامقام عرصه اندیشه و قلم و تبریک پیشاپیش روز خبرنگار و تقدیر از تعامل و همکاری صمیمانه و سازنده اصحاب رسانه در توسعه نظم و امنیت شهرستان اظهار داشت: امیدواریم همچون گذشته با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و در کنار تعامل سازنده با رسانه‌ها، موفقیت‌ها در توسعه نظم و امنیت روزافزون شود.