پلمب۶۲۷ واحد متخلف در استان
پلمب۶۲۷ واحد متخلف در استان

ندای استان:- در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با تلاش کمیته نظارت و بازرسی مقابله با انتشار ویروس کرونا ۶۲۷ واحد صنفی، خدماتی، مواد غذایی و بهداشتی متخلف در استان بوشهر ‌پلمب شد.

به گزارش ندای استان،عباس قلی‌پور، رئیس کمیته نظارت و  بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به تدوین ویژه برنامه نظارتی و بازرسی در مقابله با کرونا اظهار داشت: در این راستا کمیته نظارت و بازرسی اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان در تمام شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر تشکیل شد.

وی از اجرای گشت‌های مشترک خبر داد و بیان کرد: تاکنون از ۷۹ هزار و ۳۵۸ مکان و واحد صنفی بازرسی و نظارت شده که برای متخلفان پرونده‌های قضایی تشکیل شده است.

وی، از تشکیل ۲ هزار و ۲۴۷ پرونده تخلف در رعایت نکردن پروتکل بهداشتی برای مقابله با کرونا خبر داد و افزود: این پرونده‌ها  پس از بررسی لازم منجر به پلمب شدن ۶۲۷ واحد صنفی، غذایی، خدماتی، تولیدی و بهداشتی شد.

قلی‌پور با اشاره به بازرسی از ادارات مختلف استان بوشهر خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۹۰ درصد کارکنان ادارات پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه قرار می‌دهند و ۹۸ درصد دارای ماسک هستند.

رئیس کمیته نظارت و  بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا با بیان اینکه ۹۶ درصد مراجعه کنندگان به ادارات استان بوشهر دارای پوشش ماسک هستند تصریح کرد: بر این اساس ۹۴ درصد ادارات ضدعفونی تجهیزات همه روزه را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی، با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد ۹۵ درصد مردم  در ادارات موارد بهداشتی را مراعات می‌کنند افزود: بهترین  رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک در مراکز جامع سلامت بیش از ۹۸ درصد است.

قلی‌پور میانگین رعایت پروتکل بهداشتی در ورزشگاه‌ها را ۸۵ درصد دانست و بیان کرد: حدودا ۸۴ درصد ورزشکاران در باشگاه‌ها دستورالعمل بهداشتی را رعایت می‌کنند و مراجعه کنندگان ۷۸ درصد این موارد را مورد توجه قرار می‌دهند.

رئیس کمیته نظارت و  بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا  به وضعیت مراعات بهداشتی در مقابله با کرونا در بانک‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس بررسی انجام شده ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به بانک‌ها پروتکل بهداشتی را مراعات می‌کنند و کارکنان بانک‌ها بالای ۹۳ درصد است.

وی، با بیان اینکه ۸۱ درصد مردم در مراجعه به بانک دارای ماسک هستند تصریح کرد: باید بانک‌ها به مراجعه کنندگانی خدماتی ارائه کند که دارای پوشش ماسک هستند تا فرهنگ استفاده از ماسک در جامعه ترویج شود.