رونمایی از دو کتاب در بوشهر
رونمایی از دو کتاب در بوشهر

ندای استان:به مناسبت شانزدهم مرداد سالروز تاسیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از دو کتاب با عنوان در سوگ سردار دلها ، کتاب آن روز به یاد ماندنی و پوستر جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون و جشنواره شعر حماسه دریا رونمایی شد.

به گزارش ندای استان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، کتاب در سوگ سردار دل‌ها روایتی مستند از زندگی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در قالب ادبی و دل نوشته در ۶ بخش است که با قلم مصطفی مجدیان خو از زمان تولد تا شهادت سردار روایت شده است.

کتاب آن روز به یاد ماندنی نیز اثری از خانم زهرا رضایی طرهانی نویسنده ایست که خاطرات ۴۰ سال پیش را ثبت کرده است. به گفته این نویسنده مخاطب کتابش کودکان و نوجوانان هستند.

این دو کتاب ارزشمند هر کدام در چاپ اول به تعداد ۵۰۰ نسخه با حمایت مادی و معنوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

به گفته مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کتاب‌های این حوزه گنجی نفیس و ارزشمند هستند که در اختیار نسل‌های مختلف جامعه قرار می‌گیرند.

سرهنگ علیرضا غریبی افزود: پنجاه عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تا پایان سال به اتمام می‌رسد که ۲۰ عنوان تا هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

امروز همچنین در حوزه هنری بوشهر از پوستر‌های جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون و جشنواره شعر حماسه دریا رونمایی شد. جشنواره‌هایی که از امروز فراخون آن آغاز و با همکاری حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهند شد.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره حماسه دریا ۵ شهریور و زمان برگزاری هفته دفاع مقدس وارسال آثار به جشنواره حماسه مجنون نیز تا سی و یکم مرداد فرصت دارد و نمایشگاه آثار نیز سی و یکم شهریور پیش بینی شده است