تابستانه کتاب در بوشهر اجرا می‌شود
تابستانه کتاب در بوشهر اجرا می‌شود

ندای استان:معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: طرح تابستانه کتاب با شعار کتاب بخوانیم ایمن بمانیم از ۱۸ مرداد در بوشهر آغاز و خریداران تا سقف ۱۵۰ هزارتومان از تخفیف برخوردار می‌شوند.

به گزارش ندای استان،آنیتا مظفری روز سه شنبه در گفت‌گو با ایرنا بیان کرد: طرح فصلی حمایتی کتاب با هدف حمایت از کتابفروشی‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سراسر استان اجرا می‌شود و خرید از کتابفروشی‌هایی که در این طرح عضو شوند با ۲۰ درصد تخفیف همراه است.

وی افزود: سقف خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی از این کتابخانه‌ها برای هر فرد مبلغ ۱۵۰ هزار تومان است.

مظفری عنوان کرد: تاکنون عضویت ۶ کتاب فروشی خانه کتاب برازجان، خانه کتاب بوشهر، سیتک عسلویه، کافه کتاب بوشهر، کتابسرای باران بوشهر و کتابفروشی مرکزی گناوه در طرح تابستانه کتاب قطعی است و با توجه به اینکه کتاب‌فروشی‌های عضو در بهارانه نیاز به ثبت نام مجدد ندارد پیش‌بینی می‌شود به ۱۰ کتاب فروشی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: کتابفروشی‌های پیرنگ، افشین و پاپیروس بوشهر و کتابسرای نیکان کنگان از دیگر کتابفروشی‌هایی هستند که در طرح حمایتی فصل گذشته کتاب شرکت داشتند .

مظفری گفت: این طرح حمایتی در فصل گذشته نیز در بوشهر اجرا شد و در بهارانه کتاب ۱۰ کتابفروشی استان شامل ۶ کتاب فروشی در شهرستان بوشهر و ۴ کتابفروشی در شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دشتستان و گناوه شرکت کردند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر  یادآورشد: در طرح بهارانه کتاب ۲ هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به فروش رسید.

مظفری گفت: موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی؛ مبلغ تخفیف را به کتاب فروشی‌ها پرداخت خواهد کرد.