۹۹ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان دارای راه آسفالت هستند
۹۹ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان دارای راه آسفالت هستند

ندای استان:مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن بوشهر-شیراز گفت: پروژه‌های راهسازی سطح استان با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است.

به گزارش ندای استان،فرزاد رستمی در جمع خبرنگاران از برخورداری ۹۹ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان بوشهر از راه مناسب و آسفالته خبر داد و گفت: راه روستایی سرچشمه-جم به‌عنوان تنها راه روستایی باقی‌مانده در این حوزه نیز در حال اجراء است و با تکمیل آن، تمام محورهای روستاهای با ۵۰ خانوار دارای راه مناسب آسفالت هستند.

او با بیان اینکه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۸۰ کیلومتر پروژه‌ راهسازی در این استان اجرا شده است، گفت: تا پایان دولت ۴۰ کیلومتر طرح راهسازی دیگر در نقاط مختلف استان بوشهر افتتاح می‌شود.

رستمی از ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با وجود تنگناهای مالی، در هفت سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و محور چهار خطه و ۵۰ کیلومتر راه اصلی در این استان ساخته شد.

وی، با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان بوشهر در حال ساخت است خاطر نشان کرد: در این مدت طرح‌های راهسازی با ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده و اکنون نیز پروژه‌های راهسازی استان بوشهر با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از تکمیل پروژه بزرگراهی برازجان-گناوه-دیلم خبر داد و افزود: در این مسیر تنها کنارگذر آب پخش و محور دیلم به گناوه رو به تکمیل شدن است.

رستمی با بیان اینکه بیشتر راه‌های شریانی استان بوشهر چهارخطه است تصریح کرد: این استان دارای چهار هزار و ۴۳۴ کیلومتر راه است که ۶۷۵ کیلومتر آن بزرگراه و دو هزار و ۳۴۵ کیلومتر روستایی و مابقی اصلی است.

وی، بزرگراه کوهستانی دالکی به کنارتخته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این پروژه ۱۸ کیلومتری دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بزرگراه بوشهر به دیر را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به مسافت ۱۹۲ کیلومتری این پروژه خاطرنشان کرد: این پروژه دارای ۱۴ قطعه است که بیش از ۱۳۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک و ۵۶ کیلومتر دیگر در حال اجرا است که ۸۰ میلیارد تومان از سفر استانی رئیس جمهور برای تسریع در اجرای آن مصوب شده است.

رستمی با بیان اینکه هیچ پروژه راهسازی در استان بوشهر تعطیل نیست، گفت: از مسیر ۴۵ کیلومتری بزرگراه اهرم به برازجان ۱۳ کیلومتر آن آماده اسفالت است.

وی، جاده وفاق در محور ساحلی بندر دیر به کنگان را یکی دیگر از پروژه‌ها دانست و افزود: این مسیر ۱۰ کیلومتری روند اجرایی مطلوبی دارد که ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن مصوب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خروجی دوم بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این پروژه با برآورد اعتبار ۱۷۲ میلیارد تومان در حال اجرا است که بر اساس برنامه تعیین شده تکمیل می‌شود.

رستمی راه آهن بوشهر-شیراز را از دیگر طرح‌ها دانست و بیان کرد: قطعه ۱۰ این پروژه که مهم‌ترین قطعه آن در استان بوشهر است و یک چهارم تونل‌ها و یک چهارم پل‌های راه اهن بوشهر به شیراز در آن قرار دارد، روند اجرایی مطلوبی داشته و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار امسال به آن تخصیص یافته است.