واکسن آنفلوانزا اول باید در اختیار افراد در معرض خطر قرار گیرد
واکسن آنفلوانزا اول باید در اختیار افراد در معرض خطر قرار گیرد

ندای استان:خواجه‌ئیان گفت: واکسن آنفلوانزا ابتدا باید در دسترس افراد در معرض خطر قرار گیرد و تزریق آن برای دیگر افراد ضروری نیست.

به گزارش ندای استان،محمدمهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: هر سال در فصل پاییز با گسترش بیماری آنفلوانزا رو به رو هستیم و برخی از افراد سعی می‌کنند واکسن این بیماری را پیش از رسیدن این فصل تزریق کنند که امسال با توجه به شیوع کرونا و نگرانی‌های مردم، تب و تاب برای دسترسی به واکسن آنفلوانزا بیشتر شده است.

او ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوانزا ابتدا برای افراد در معرض خطر ضروری است و برای افراد سالم توصیه نمی‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر، افراد در معرض خطر را کودکان زیر ۵ سال، خانم‌های باردار، سالمندان بالای ۶۰ یا ۶۵ سال، بیماران

خاص مانند دیابتی‌ها، کسانی که نارسایی کلیه دارند، بیماران قلبی، ریوی و مبتلایان به سرطان عنوان کرد که باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

 

خواجه‌ئیان گفت: اگر واکسن در دسترس بود، بقیه هم می‌توانند استفاده کنند، اما این طور نیست که همه افراد به واکسن نیاز داشته باشند.

او، از مردم خواست اجازه دهند توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا مدیریت شود و ابتدا در اختیار افرادی که نیازمند آن هستند، قرار گیرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر بیان کرد: نگذاریم مانند ابتدای شیوع کرونا که درخواست فراوان برای استفاده از ماسک فیلتردار باعث شد کسانی که باید از این ماسک‌ها استفاده می‌کردند نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.