رشد ۱۳ درصدی مصرف برق در استان
رشد ۱۳ درصدی مصرف برق در استان

ندای استان:معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در روز‌های اخیر با تداوم گرما و افزایش رطوبت، رکورد مصرف برق در استان بوشهر شکسته شد.

به گزارش ندای استان،غلامرضا حشمتی بیان کرد: در نهم مرداد با افزایش گرما و استفاده بیشتر مردم از وسایل سرمایشی، مصرف برق از مرز دو هزار مگاوات گذشت که یک رکورد نسبت به سال‌های گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه رشد مصرف برق ۱۳ درصد نسبت‌به پارسال افزایش داشته است افزود: با توجه به اینکه ۷۵ درصد مشترکان برق استان در بخش خانگی هستند، وسایل سرمایشی سهم عمده‌ای در مصرف برق استان دارند.
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به افزایش بی‌سابقه مصرف برق، برای پیشگیری از خاموشی‌های احتمالی پیشنهاد کاهش ساعت کار ادارات را دادیم که موافقت شد و توانستیم ۱۰۰ مگاوات مصرف برق را کاهش داده به تداوم برق‌رسانی کمک کنیم.
وی مشارکت و همراهی مردم را در صرفه‌جویی برق برای جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته خواستار شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر هم با بیان اینکه در روز‌های گذشته رطوبت ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی را در مناطق ساحلی و دمای ۵۰ درجه را در مناطق دور از ساحل شاهد بودیم گفت: در هفته جاری دمای هوا افزایش می‌یابد.
علیرضا بهادری افزود: در روز‌های آینده شاهد جریانات شمالی خواهیم بود که باعث کاهش رطوبت در مناطق ساحلی و افزایش دما در مناطق غیر ساحلی خواهد شد.