برق خارگ پایدار شد
برق خارگ پایدار شد

ندای استان:معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر گفت: با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، تامین برق در جزیره خارگ واقع در آب‌های خلیج فارس پایدار شد.

به گزارش ندای استان،حمزه روغنیان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از جمله اقدام‌های صورت گرفته در این ارتباط تعمیرات اساسی توربین گازی، تغییر سامانه حفاظت ژنراتور، سرویس دوره‌ای مولد‍‍‌های دیزلی و رله‌های حفاظتی است.

وی بیان کرد: در جریان تعمیرات اساسی توربین گازی طبق استانداردهای موجود بیشتر تجهیزات مکانیکی، الکتریکی و ابزار دقیق آن تعویض شد.

روغنیان با اشاره به اینکه انجام تعمیرات با این گستردگی از زمان انتقال توربین به جزیره خارگ بی سابقه بوده اظهار داشت: سرویس‌های دوره‌ای همه مولدهای دیزلی و انجام تعمیرات اساسی آنها و رله‌های حفاظتی در خارگ شرایط را برای تامین برق مطمئن و پایدار این جزیره فراهم کرده‌است.

وی ادامه داد: همچنین سرویس دوره‌ای همه تابلوها و تنظیم رله‌های حفاظتی در مولدهای تولید برق و  بررسی وضعیت ترانسفورماتورهای قدرت و سرویس آنها درجزیره خارگ زیر نظر متخصصان به صورت دوره‌ای انجام می‌گیرد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر یادآور شد: برخی از این اقدام‌ها در زمان بیماری کرونا و با سختی فراوان از نظر تردد افراد و ارسال تجهیزات به جزیره خارگ انجام شده‌است.

روغنیان افزود: انجام  بموقع  این اقدامات قبل از بالا رفتن اوج  بار مصرف برق با موفقیت به اتمام رسید و شرایط برای عبور از تابستان گرم و پر مصرف برق در جزیره خارگ فراهم شد.

وی ادامه داد: همچنان توصیه و تاکید کارشناسان بر رعایت الگوی مصرف، صرفه جویی و موکول کردن مصارف غیر ضروری به ساعت‌های غیر از ساعت اوج مصرف است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر گفت: با توجه به اهمیت تامین برق مطمئن جزیره خارگ و ظرفیت‌های مهم که در منطقه وجود دارد، ایجاد و توسعه زیر ساخت‌های تامین برق یکی از نیازهای مهم واساسی این جزیره است.

روغنیان همچنین بر لزوم توسعه فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه برق در بین ساکنان تاکید کرد و گفت: تامین و تولید و توزیع برق در این جزیره با محدودیت‌هایی مواجه است، از این رو ساکنان و شهروندان این جزیره باید بیش از پیش الگوهای مصرف بهینه را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی محلی نیز باید با تعامل و هم اندیشی برنامه‌های فرهنگی مصرف بهینه برق را بیشتر و بهتر مورد آموزش و تاکید قرار دهند.

روغنیان اظهار داشت: تامین و توزیع برق در جزیره خارگ به عنوان مهمترین پایانه صدور نفت کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تلاش می‌شود تا سامانه‌های تامین برق  دراین جزیره دارای ضریب اطمینان بالاتر از استانداردهای  معمولی و احتمال قطع برق در این جزیره به حداقل ممکن برسد.

جزیره خارگ با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بوشهر در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بوشهر در آب‌های خلیج فارس واقع است.