۲۰ درصد از کرونایی ها در  دو شهر چغادک و عالیشهر
۲۰ درصد از کرونایی ها در  دو شهر چغادک و عالیشهر

ندای استان:دبیرستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهرگفت: تاکنون تست کرونای ۲ هزار نفر از شهروندان در شهرستان بوشهر مثبت اعلام شده است که از این تعداد ۲۰۰ نفر اهل چغادک می باشند

به گزارش ندای استان،سعید کشمیری پیرامون آخرین وضعیت ویروس کرونا در شهر چغادک اظهار داشت: در روزهای گذشته جلسه کارشناسی با مسولین شهرچغادک در فرمانداری بوشهر برگزار وهشدارهای لازم نیز به مسئولین داده شده است وباید اعلام دارم این هشدار صرفا معطوف به یک شهر نبوده و بصورت تخصصی جلسات دیگری نیزدر شهرهای مختلف استان برگزار کرده و هیچ تعارفی نیز با مسئولین آن شهرها  نداریم؛ چراکه مساله اصلی به خطرافتادن جان آدمها می باشد و ما وظیفه داریم این موضوع را پیگیری نمائیم.

دبیرستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: تاکنون تست کرونای  ۲ هزار نفر از شهروندان در شهرستان بوشهر مثبت اعلام شده است که از این تعداد ۲۰۰ نفر اهل چغادک و ۲۰۰نفر نیز از ساکنین عالی شهر بوده اند و همچنین ۱۰ درصد از آمار شهرستان بوشهرمربوط به شهر چغادک و ۱۰ درصد نیز مربوط به عالی شهر می باشد و به عبارتی باید گفت از هر ۱۰ نفر مبتلایان شهرستان بوشهر ۱ نفر از آنان اهل چغادک هستند.

وی اضافه کرد: شهر چغادک اولین منطقه ای در سطح استان بوده است که آمارمبتلایان آن افزایش یافته است و در حال حاضر نیز بدنبال آن هستیم که چغادک به عنوان اولین منطقه ای در سطح استان بوشهر تبدیل شود که آمارمبتلایان آن کاهش می یابد و امیدواریم با انجام اقدامات لازم از سوی مردم و مسئولین، این مهم به وقوع بپیوندد.

کشمیری خاطر نشان کرد: بواسطه اینکه شهر چغادک دارای موقعیت استراتژیکی می باشد و همه شهرها و استانهای کشور نیز با آن در ارتباط بوده و از آنجا عبور می نمایند و به عنوان یک چهار راه بزرگ در استان شناخته می شود، باید بدان اهمیت ویژه ای داد.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در چغادک مربوط به قومیت یا طیف خاصی نبوده و باید همه مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، عنوان کرد: شیوع کرونا منحصر به شهر چغادک نیست و کل کشور و جهان را در بر گرفته است و باید اعلام داریم در دیلم و همچنین برازجان که بالاترین آمار فوتی را داشته است نشست های ویژه ای داشته ایم و هشدارهای لازم نیز به مسئولین آنجا داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهراز مردم و مسئولین درخواست کرد:  در روزهای آینده که وارد شرایط خاصی می شویم، به هیچ عنوان مراسمات خانگی را برگزار ننمایند چراکه موجبات انتقال بیماری در سطح وسیع را فرام خواهد آورد و لازم است که پروتکل های بهداشتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود، رعایت شود و اگر دقت لازم صورت نگیرد باعث شعله ور شدن این بیماری در شهر چغادک خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم هر چه سریع تر مشکل شیوع کرونا در شهر چغادک با کمک مردم حل شود، عنوان کرد: ما دوستدارمردم شهر چغادک هستیم و اگر هشدار لازم را در جلسه مذکور داده ایم دلیلی بر نگرانی زیاد ما نسبت به مردم فهیم این شهر است و نباید مردم این شهر از گفته ما ناراحت شوند .

وی با بیان اینکه مبتلا شدن حدود ۲۰۰ نفر از شهروندان این شهر به کرونا ناشی از رفت و آمد زیاد، برگزاری جلسات خانگی و عدم رعایت مردم می باشد، اظهار کرد: از مردم خواهشمندم بجای اینکه از هشدار اینجانب ناراحت شوند؛  به این  فکرنمایند که چگونه می توانند باعث کاهش همه گیری این ویروس در شهر چغادک شده  و با همفکری این مشکل را حل نمائیم.

دبیرستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: لازم است عنوان دارم چغادک نسبت به جمعیت آن دارای مبتلایان زیادی می باشد؛ این درحالی است که سایر شهرهای استان براساس جمعیت، آماری به مراتب پایین تر را دارند.

کشمیری ضمن تشکر از پیگیری های مهدی بختیاری رئیس شورای شهرستان بوشهر جهت رفع مشکل این اپیدمی در چغادک، عنوان کرد: در ابتدای همه گیری کرونا در شهر چغادک به همت مردم، گروه های جهادی و مسئولین؛ اقدامات خوبی  از جمله گند زدایی معابر، تهیه و تولید ماسک و توزیع مواد ضد عفونی انجام شد که در این راستا در افتتاحیه کارگاه تولید ماسک و جلسات تخصصی این شهر نیزحضور یافته و یقین دارم اراده قوی و محکمی جهت کنترل این بیماری در چغادک وجود دارد که باید بار دیگراین اراده ضامن جان مردم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه چغادک باید بلوک بندی شده و به چهار قسمت تقسیم شود، افزود:هر قسمت را باید به یک نفر سپرد و با همکاری کلانتری، مرکز بهداشت و مسئولین، از برگزاری مراسمات ختم و عروسی که باعث انفجار این ویروس خواهد شد، جلوگیری شود؛ چراکه در شرایطی هستیم که برخورد با افراد تعارف پذیر نبوده وموجبات مرگ ومیر شهروندان را فراهم خواهد آورد.

سعید کشمیری عنوان کرد:  بدلیل همه گیری این ویروس در چغادک ما نمی توانیم به سادگی از آن بگذریم و باید عامل را شناسایی و مرتفع نمائیم؛ که در این راستا بررسی ما نشان می دهد دراوایل اپیدمی که خوزستان آلوده بوده است مراودات بین چغادک با خوزستان یکی ازعوامل شیوع بوده است که با اقدامات انجام شده مبتلایان قرنطینه شده و توانستند بهبودی خود رابدست آورند و عدم رعایت مسائل بهداشتی  نیز از دیگر عوامل شیوع کرونا در چغادک بوده است.

دبیرستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اعلام اینکه پرسنل مرکز بهداشت شهر چغادک بهبودی خود را کامل کسب نموده و در حال خدمات رسانی به مردم می باشند، افزود: در حال تلاشیم این مرکز را با اضافه کردن آزمایشگاه و پانسیون گسترش دهیم و در این راستا  امورات عمرانی آن نیز در حال انجام می باشد.

وی با بیان اینکه شهر چغادک به مرکز” درمان بستر” نیاز دارد؛ اضافه کرد: پیشنهاد طرح مرکز درمان بستر برای شهر چغادک به وزرات بهداشت داده شده است که تا پایان سال به تصویب خواهد رسید و چغادک از مرکز درمان بستر با حدود ۱۲ تخت بستری بصورت موقت بهره مند خواهد شد.

 

منبع:چغادک نیوز