مجتمع خدمات بین راهی در استان دوبرابر شد
مجتمع خدمات بین راهی در استان دوبرابر شد

ندای استان:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: تا سال ۹۲ ، هشت مجتمع خدمات بین راهی در این استان فعال بود که در زمان حاضر این شمار به ۱۶مجتمع افزایش یافته است

به گزارش ندای استان به نقل ازایرنا، سید حمید رضا علم روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: به صورت میانگین برای هریک از این مجمتمع‌های بین راهی  چهار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای راه اندازی ۱۰ مجتمع خدماتی رفاهی دیگر نیز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موافقت اصولی صادر شده است.

علم گفت: ۲ مجتمع خدماتی رفاهی شهید یونسی در محورساحلی بوشهر به گناوه و مجتمع صیادی واقع در محور عسلویه به بندرعباس (بندو) با پایان مراحل اجرایی در هفته دولت آماده بهره‌برداری هستند.

به گفته علم این دو پروژه هر کدام دارای ۱۰ هزار مترمربع مساحت است و از همه امکانات خدماتی رفاهی و بهداشتی از قبیل جایگاه عرضه سوخت، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، رستوران، تعمیرگاه، استراحتگاه و فضای سبز برخوردار هسند.

وی ادامه داد: برای اتمام و بهره برداری از این ۲ پروژه در مجموع ۹ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی و ۹۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها به طور تقریبی همه محورهای شریانی استان از وجود خدمات مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی بهره‌مند می‌شوند و رانندگان و گردشگران داخلی و خارجی در صورت نیاز می‌توانند از امکانات آنها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: پارسال نیز ۵ واحد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی با پراکنش مناسب در محورهای ارتباطی استان  با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به بهره برداری رسید که در نوع خود در کشور کم نظیر است .

علم افزود :این مجتمع ها که دارای رمپ ورود و خروج  فنی و استاندارد هستند و همه خدمات لازم را نیز در خود دارند باعث ایمنی بیشتر برای بهره برداران جاده‌ها می‌شوند و با بهره‌برداری از آنها از خدمات متفرق بین راهی نیز جلوگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با شیوع ویروس کرونا و برای سلامتی بیشتر استفاده کنندگان از این خدمات ، طرح ضدعفونی و گندزدایی مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی بصورت روزانه در دستور کار قراردارد.