پروژه خط انتقال سد باغان به بخش ریز فعال است
پروژه خط انتقال سد باغان به بخش ریز فعال است

ندای استان:فرماندار شهرستان جم گفت:ادارات و دستگاههایی اجرایی نسبت به ارسال لیست پروژه های عمرانی جهت افتتاح و بهره برداری در هفته دولت اقدام نمایند.

به گزارش ندای استان،محمد حسینی نشست شورای اداری شهرستان جم افزود: نماز جمعه از برکات نظام جمهوری اسلامی در راستای ایجاد وحدت میان مردم و مسئولین می باشد. از همراهی های  امام جمعه و کلیه ادارات و نهادها بخصوص درحوزه  بهداشت و درمان در جهت کنترل و مقابله و پیشگیری ویروس کرونا تشکر می کنم.
فرماندار جم بخشی از خدمات عمرانی دولت در حوزه های مختلف تشریح کرد و بیان داشت: در حوزه فضای آموزشی ۱۴۰ کلاس درس با پیشرفت ۳۰ تا ۷۰ درصد در دست ساخت می باشد.
وی افزود: ساماندهی فضای آموزش عالی و دانشکده فنی و مهندسی و رفع مشکل تملک اراضی دانشگاه آزاد در دستور کار قرار گرفته است.
حسینی با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر جاده در دست احداث می باشد افزود: ۵ سالن ورزشی با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۷۵ درصد، ۱۰ کیلومتر ترمیم فیبر نوری و احداث ۵ سایت با هدف توسعه زیرساخت فناوری اطلاعات در دست احداث می باشد.
فرماندار جم خاطرنشان کرد: فرآیند واگذاری زمین و نقشه خط انتقال ۲۸ کیلومتری احداث پست ۱۳۲ کیلوولت برق به اتمام رسیده است.
حسینی با اشاره به اولویت پروژه های تامین آب افزود: سدباغان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مشکل فاینانس آن رفع شده است. روند اجرای خط انتقال پروژه این سد نیز فعال می باشد.همچنین ۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز به طرح یکپارچه سازی آب شهری جم پیشنهاد شده و در دستور کار دستگاه مربوطه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: با موافقت کارفرما و پیمانکار، خط انتقال آّب سیراف-جم در زمان مقرر به بهره برداری خواهد رسید. عملیات فنی  سوله تاسیسات آبشیرین کن و مخزن آب شور و شیرین تا پایان شهریور ماه به اتمام رسیده و پس ازآن تجهیزات مربوطه وارد خواهد شد.
ادارات و دستگاههایی اجرایی نسبت به ارسال لیست پروژه های عمرانی جهت افتتاح و بهره برداری در هفته دولت اقدام نمایند.
فرماندار با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف آب و برق افزود: بمنظور پیشگیری از خاموشی و عبور از بحران کم آبی، نسبت به صرفه جویی و مدیریت مصرف در ادارات اقدام شده و فرهنگ سازی در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار گیرد.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط ادارات و مردم افزود: دستگاههای اجرایی نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، زدن ماسک توسط کارمندان ، میز خدمت در ورودی ادارات اقدام نمایند.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد:  برگزاری کلیه مراسمات ، جشن ها و تجمعات  در اماکن باز و مسقف ممنوع بوده و با متخلفان بطور جد برخورد خواهد شد.