کرونا درآمدهای آموزش و پرورش استان را کاهش داد
کرونا درآمدهای آموزش و پرورش استان را کاهش داد

ندای استان: معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی اولیه تحقق ۲۸۰ میلیارد ریال درآمد اختصاصی در سال جاری برای این اداره کل در نظر گرفته شده بود اما به دلیل شیوع کرونا، این درآمدها در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته‌است.

به گزارش ندای استان،غلامرضا دانش‌فر  روز پنجشنبه در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد افزود: در این شرایط برای پیشبرد امور باید با استفاده از روش ‌های قانونی به دنبال درآمدزایی باشیم که کسب درآمدهای اختصاصی از خانه‌های معلم، مراکز درمانی و املاک تجاری زیر نظر آموزش و پرورش یکی از این روش‌ها است.

وی ادامه داد: این کاهش درآمدی سبب شده‌است که خانه‌های معلم و درمانگاه‌های فرهنگیان در پرداخت دستمزد کارکنان و هزینه‌های جاری با مشکلاتی رو برو شوند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق مشکلات معیشتی کارگران شاغل در مراکز درآمدی آموزش و پرورش را برطرف کنند در این ارتباط رایزنی لازم با اداره کل تامین اجتماعی استان برای قراردادن تسهیلاتی در اختیار کارگران انجام شده‌است.

وی در باره املاک تجاری آموزش و پرورش که در اختیار بخش خصوصی است، گفت:  در صورت تادیه بدهی از سوی مستاجران املاک آموزش و پرورش، از پرداخت اجاره بها اسفند و فروردین معاف هستند.

دانش‌فر با اشاره به اهمیت پروژه مهر برای آماده سازی مدارس در سال تحصیلی آینده، عنوان کرد: در نشست با استانداری و سازمان برنامه و بودجه موافقت شده‌است که شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در اجرای پروژه مهر و تعمیر و تجهیز مدارس، با آموزش و پرورش همکاری و همراهی داشته باشند به همین دلیل روسا و مدیران شهرستان‌ها و مناطق با تعامل و شهرداران و دهیاران، مدارس را برای شروع سال تحصیلی جدید آماده کنند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش اضافه کرد: برای شروع سال تحصیلی آینده با یکهزار میز و نیمکت، سه هزار و ۵۰۰ میز و صندلی معلم، ۶هزار صندلی دسته دار، ۳۰۰ آبسردکن، یکهزار و ۳۰۰ دستگاه کولر و یکهزار و ۱۰۰ تابلوی کلاسی کمبود داریم که امید می‌رود با همراهی شهرداران و دهیاران استان بخشی از این مشکلات برطرف شود.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، بیانکرد: با  هماهنگی اداره کل نوسازی استان تلاش می‌شود تعدادی از این مدارس تا قبل از شروع سال تحصیلی، تحویل آموزش و پرورش شود.

دانش‌فر گفت: امسال توزیع کتاب‌های درسی به مدارس محول شده‌است به همین دلیل‌، از مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق در خواست می‌شود تا بر روند سفارش و توزیع کتب درسی نظارت مستمر داشته باشند.