محل انباشت زباله جزیره شیف پاکسازی و تعطیل شد
محل انباشت زباله جزیره شیف پاکسازی و تعطیل شد

ندای استان:مدیرکل محیط زیست استان بوشهر گفت: محل انباشت زباله های جزیره شیف پاکسازی و تعطیل گردید.

به گزارش ندای استان،فرهاد قلی نژاد مدیرکل محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: محل غیرمجاز دپوی زباله که برای چندین دهه مورد استفاده قرار می‌گرفت، از لحاظ محیط زیستی و بهداشتی به عنوان تهدیدی برای بهداشت عمومی و اکوسیستم‌های آبی منطقه شناسایی شد.

او ادامه داد: با پیگیری‌های خوبی که انجام شد امروز شاهد پاکسازی و تعطیلی این مکان هستیم.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر افزود:در بحث مدیریت پسماند، به دنبال کاهش سایت‌های دفن پسماند در استان هستیم و برنامه‌های آتی مدیریت پسماند استان و شهرستان بوشهر را بر پایه اجرای طرح‌های تجمیع محل‌های دفن پسماند شهری و روستایی برنامه ریزی کرده ایم.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر نیز گفت: موضوع برچیدن محل انباشت زباله‌های شیف، به صورت جدی با حمایت و پیگیری مستمر فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان از ابتدای سال در دستور کار کارگروه پسماند شهرستان بوشهر و کارشناسان پرتلاش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر قرار گرفت.

صادق پورسالم ادامه داد: جلسات متعددی برگزار شد که با همکاری شهرداران چغادک و بوشهر در دو مرحله، این حجم عظیم زباله که در چند دهه دپو شده بود به مراکز دفن پسماند شهر‌های مذکور انتقال یافت و اکنون این منبع آلودگی در یکی از اکوسیستم‌های مهم شهرستان به کلی پاکسازی شدهاست.