گلایه و کنایه معاون استاندار به مسئولان و نمایندگان مجلس
گلایه و کنایه معاون استاندار به مسئولان و نمایندگان مجلس

ندای استان:معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: بیان عملکرد و اقدام‌های دولت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب “صورت وضعیت دولت” دستور ولایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ندای استان،مجید خورشیدی روز سه‌شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: در این شرایط بحث دولت‌ها مطرح نیست چرا که دولت‌ها بخشی از نظام هستند و اگر اعتماد عمومی از مسوولان سلب شود همه متضرر می‌شوند.

وی تاکید کرد: امید زائیده اعتماد است و نباید اجازه داد اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی از بین برود.

خورشیدی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب در دیدار خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به روشنی هشدار دادند “انصاف را کنار نگذارید و دولت در سال آخر عملکرد خود را به تصویر بکشاند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداربوشهر گفت: هفته دولت امسال با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه باید هفته اطلاع رسانی از عملکرد و اقدام‌های دولت در دوره های یازدهم و دوازدهم باشد به همین دلیل مسئولیت این کار به صورت مستقیم بر عهده مدیران و مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

وی با تاکید براینکه دولت در اطلاع رسانی اقدام‌ها و خدمات خود به مردم موفق عمل نکرده است اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی عملکرد خود را به زبانی که مردم می خواستند اطلاع رسانی نکرده‌اند این در حالی است که رقیب به زبانی که مردم می‌خواهد حرف می‌زند.

این مقام مسئول اضافه کرد: دولت نقص اطلاع رسانی دارد و نتیجه آن این شد امروز کسانی که سبب این کارها شده‌اند در مقام مدعی ظاهر می‌شوند.

وی ادامه داد: سال‌های سال دولت متهم به گسترش فضای مجازی شد اما امروز می‌بینیم آنچه به نام آن متهم شدیم رقیب به خوبی از آن استفاده می‌کند.

خورشیدی گفت: ما حامی بسته نشدن واتساپ و تلگرام  بودیم و امروز رقیب سیاسی به خوبی و ماهرانه ازتمام کانال‌ها استفاده می‌کند.

وی یادآورشد: دولت در روایتگری عملکرد خود ناکام ماند و نتیجه آن این شد که جای مدعی و کسی که باید پاسخ دهد عوض شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر با اشاره به دستاوردهای برجام گفت: ثبات اقتصادی فردای برجام به مردم یادآوری نشد و نتیجه آن این شد که ما در مقام متهم و آن کسانی که مانع ایجاد کردند و با انجام اقداماتی باعث زمین خوردن برجام و از این اقدام خوشحال شدند  در مقام مدعی درآمدند.

وی ادامه داد: امروز همان افراد مدعی هستند که چرا معیشت مردم سخت شده این درحالی است که ما هم مشکلات مردم را می‌دانیم چرا که در این مملکت زندگی می‌کنیم.

خورشیدی اضافه کرد: دولت در همه اقدام‌های خود موفق بود اما نتوانست روایتگری مناسبی از این اقدام‌ها انجام دهد و همین باعث شد که سرمایه اجتماعی را از دست بدهد.

وی یادآور شد: برخی نمایندگان جوان که سابقه ندارند اما برخی دیگر که نماینده ادوار هم هستند این واقعیت را فراموش می‌کنند که کشور برپایه اقتصاد نفت و بخشی هم درآمد ناشی از مالیات که آن هم وابسته به نفت است اداره می‌شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه تصدی‌گری دولت در همه امور هزینه بر است گفت: دراین شرایط فردی مانند رئیس جمهوری آمریکا با تفکر خاصی آمده و به صورت علنی فشار حداکثری خود در راستای تغییررژیم  اعلام می‌کند اما تبعات این دیدگاه  و رفتار برای مردم تبیین نشده است.

وی یادآورشد: همه درآمدها قطع شد اما تصدی گیری‌ها بر جای خود ماند و در این شرایط بیماری کرونا نیز اضافه شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: همواره یک روحیه از دولت‌نهم و دهم گذشته بود که بگوییم “تحریم بر ما هیچ اثری ندارد و ما نیز این قضیه را دنبال کردیم اما چطور می شود تحریم هیچ تاثیر ندارد در حالی که کمر اقتصاد را شکسته است.

وی اضافه کرد: در این شرایط مردم انتظار دارند همان اقتصادی که فردای برجام وجود داشت امروز هم به همان صورت باشد در این شرایط هم دولت روایت‌گری نکرد و هم اینکه مقهور عمل دشمنان خارجی و رقبای داخلی شد.

وی یادآورشد: کسانی که از زمین خوردن برجام خوشحالی کردند و مانع از تصویب اف ای تی اف شدند امروز سنگ سینه اقتصاد و معیشت مردم را فریاد می‌زنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر بر ضرورت مستند نگاری و اینفوگرافی در راستای ارائه عملکرد دولت برای استفاده مخاطب عام در هفته دولت تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به شرایط روند افزایش بیماری کرونا و اهمیت استفاده از ماسک بر ضرورت نذر ماسک و کمک به افراد نیازمند در این راستا تاکید کرد.

 

منبع:ایرنا