۱۲۶ کانون فرهنگی مساجد بوشهر اوقات فراغت را مجازی آغاز کردند
۱۲۶ کانون فرهنگی مساجد بوشهر اوقات فراغت را مجازی آغاز کردند

ندای استان: مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر گفت: طرح اوقات فراغت در فضای مجازی توسط ۱۲۶ کانون فرهنگی هنری مسجدهای این استان آغاز شد.

به گزارش ندای استان؛ علیرضا پولاد افزود: ۴۱۷ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان بوشهر فعال است که طرح اوقات فراغت در بیش از ۳۰ درصد این مراکز اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت، کلاس‌های اوقات فراغت بصورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی از امروز ۱۸ تیرماه تا پنج شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پولاد ادامه داد: کلاس‌ها با رویکرد شبکه سازی و جریان سازی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان فرهنگی، اجتماعی در زمینه هنری، علمی و مذهبی برنامه‌ریزی شده‌است.

وی افزود: رشد و پرورش استعدادهای بالقوه اعضای کانون‌ها، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله و استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های مساجد از اهداف برگزاری طرح اوقات فراغت است.

وی عنوان کرد: قرآن و عترت، احکام و اخلاق، ترویج کتابخوانی، مواسات، سلامت و تندرستی، سلامت‌ اجتماعی، ارزش مناسبت‌های ملی مذهبی، تولید و اشتغال و تکنولوژی و اطلاعات از موضوع‌های طرح فراغت تابستانه کانون‌ها در قالب مسابقه، کارگاه، نشست، نمایشگاه و تولید اثر است.

پولاد بیان کرد: توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برای شناخت نیازها و رفع آنها، برنامه‌ریزی درست برای گذراندن اوقات فراغت آنها باعث بروز خلاقیت و نوآوری توام با تفکر سیال در فرزندان می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر گفت: با در نظر گرفتن شرایط ویروس کرونا و هجمه‌های فرهنگی در جامعه، اجرای این طرح برای پرکردن اوقات فراغت ضروری است.