ندای استان:پروژه دردست ساخت آسایشگاه خیرساز ” مادر ” در گناوه مهری ماندگار با اجر معنوی و اخروی است که تا ابد در کارنامه اعمال خیر این نیکوکار جاودان خواهد شد.

به گزارش ندای استان،این پروژه که از بهمن سال ۹۸ در روستای سربست توسط یک نیکوکار گناوه‌ای آغاز شده طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا اسفند ماه امسال به پایان خواهد رسید و تحویل می‌شود، خدمات متعددی به توانخواهان ذهنی و جسمی و بیماران اعصاب و روان فاقد سرپرست، در سراسر استان بوشهر ارایه خواهد کرد.
فرماندار گناوه روز چهارشنبه به همراه امام جمعه در بازدید از این پروژه گفت: اقدام خیر در ساخت این مرکز اجر معنوی و اخروی دارد و آماده هرگونه همکاری در اتمام آن هستیم.

غلامرضا مهرجو افزود: ساخت این مرکز که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در مرحله اول برای بخش شبانه‌روزی و نگهداری ١۵٠  معلول و سالمند بی سرپرست طراحی شده‌است.

وی اظهارداشت: این مرکز به عنوان تنها مرکز نگهداری مبتلا به بیماری‌های اعصاب و روان از کل استان بوشهر خواهد بود.

مهرجو گفت:  همچنین در این آسایشگاه دختران عقب مانده ذهنی بالای ۱۴ سال و سالمندان زن در وهله اول از شهرهای گناوه ، دیلم و ریگ پذیرش میشوند.

فرماندار گناوه افزود: این مرکز در بخش ویزیت و مراقبت‌های سرپایی و پیگیری در منزل معلولان، سالمندان مبتلا به آلزایمر و بیماران روانی  به ١۵٠ نفر توانخواه مرد و زن تنها  از دیلم، گناوه، ریگ و  امام حسن در دو حوزه عقب ماندگی ذهنی و اعصاب روان خدمات رسانی خواهد کرد.

وی بیان کرد:  سالن چندمنظوره این مرکز در مرحله اول  برای استفاده عموم مردم گناوه در زمینه برگزاری کلاس‌های مهارت‌های روزمره زندگی، آموزش‌های پس از ترک اعتیاد،  ارتقای مباحث فرهنگی، خیاطی و حرفه آموزی معلولان در نظر گرفته شده‌است.

مهرجو  گفت: سالن چندمنظوره آسایشگاه مادر گناوه  با نیت خیر  و اعمال تغییراتی اندک، می‌تواند برای کارگاه تولیدی و حمایت از  اشتغال توسعه داد تا مورد استفاده همه معلولان اعم از جسمی، ذهنی، نابینا و  ناشنوا  قرار گیرد.

امام جمعه گناوه گفت: این شهرستان خیران دلسوز و بزرگواری دارد که در کارهای عام‌المنفعه پیشگام و تاکنون بناهای زیادی را ازجمله در عرصه  سلامت و آموزشی احداث کرده‌اند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: احداث آسایشگاه ویژه توانخواهان از طرح‌های مهم و بسیار خوبی است که یک خیر آن را متقبل شده و می‌تواند در حوزه خدمات اجتماعی ایفای نقش کند.

احمد عابدی خیر گناوه‌ای گفت: این پروژه در زمینی به مساحت  ٧۵٠متر مربع و زیربنای یکهزار و ٧۵٠متر  با  ٢٠٠ متر حیاط مشجر و ٢۵٠ متر روف گاردن در دست احداث است.

وی افزود: این پروژه از سال ۱۳۹۸ آغاز و دارای ۶ سالن مستر دار لوکس است.

عابدی اضافه کرد: آشپزخانه صنعتی، لاندری، سالن غذاخوری مجزا و چندمنظوره آموزشی، اتاق قرنطینه و استراحت پرسنل، پاویون پرستاری، اتاق معاینه پزشک و  ویژه روانشناسی و مددکاری، کاردرمانی در این پروژه پیش بینی شده است.