استاندار:کسی نمی‌تواند جلوی قطع انشعاب‌ غیرمجاز آب را بگیرد
استاندار:کسی نمی‌تواند جلوی قطع انشعاب‌ غیرمجاز آب را بگیرد

ندای استان:قطع انشعاب‌های غیرمجاز آب به ویژه در باغ‌ ویلاها یکی از برنامه‌های حوزه آب استان بوشهر است؛ برنامه‌ای که به گفته استاندار، کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست شورای آب استان گفت: هیچ فرد یا نهادی نمی‌تواند به شرکت آب و فاضلاب استان به منظور جلوگیری از قطع انشعاب‌های غیرمجاز آب در باغ ویلا‌ها فشار وارد کند زیرا قطع این انشعاب‌ها مورد حمایت مدیریت استان و دستگاه قضایی است.

او با قدردانی از حمایت‌های قاطعانه دادگستری استان در این زمینه، افزود: اقدام‌های خوبی برای حل مشکلات آب به همت مدیران آب و معاونت امور عمرانی استانداری صورت گرفته و انتظار است این روند تا تکمیل طرح‌های مهم آب در استان ادامه یابد.

استاندار بوشهر اصلاح ۵۰۰ کیلومتر شبکه‌ آب روستایی را یکی از این کارها عنوان کرد و همچنین ادامه داد: زمان بندی تکمیل و روند اجرایی طرح‌های مربوط به سدسازی و فاضلاب بوشهر مشخص و گزارش کار به وزارت نیرو اعلام شود.

گراوند بر تسریع در اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان تاکید کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان یک مسئول برای این کار در نظر بگیرد.

او به اهمیت بهره برداری از طرح آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر هم اشاره و بیان کرد: با افتتاح این طرح علاوه بر حل مشکلات آب شهر بوشهر شاهد پایداری و تعادل آب در سایر نقاط مشکل دار خواهیم بود.

کرونا مصرف آب را در بوشهر ۳۰ درصد افزایش داد

مدیرعامل آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت:با شیوع کرونا مصرف آب در استان ۳۰ درصد افزایش داشته است، اما با اقدام‌های صورت گرفته و حمایت‌های استاندار برای تامین آب در استان مشکل چندانی نداریم.

عبدالحمید حمزه پور همچنین افزود: پس از دستور استاندار مبنی بر پیگیری مشکلات آب روستا‌های عسلویه، با حضور معاون عمرانی استاندار بازدید‌های میدانی انجام گرفت و مشکل آب روستا‌های عسلویه تا حدود بسیار زیادی حل شد.

او از قطع دو هزار انشعاب غیرمجاز خانه باغ‌ها در استان بوشهر نیز خبر داد.