ارائه آموزش مهارتی به ۵۰۰۰ نفر از سربازان وظیفه استان
ارائه آموزش مهارتی به ۵۰۰۰ نفر از سربازان وظیفه استان

ندای استان:مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آموزش بیش از پنج هزار نفر از سربازان وظیفه در ۱۰۰ حرفه مهارتی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر یکشنبه در آئین افتتاح کارگاه مهارت‌آموزی عکاسی سربازان در نیروی انتظامی بوشهر اظهار داشت: در راستای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اولین کارگاه مهارت‌آموزی عکاسی در فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر افتتاح شد.

وی بر اجرای تفاهم‌نامه همکاری با ستاد کل نیروهای مسلح در استان بوشهر تأکید کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای، سربازان را در مسیر اشتغال قرار می‌دهد.

دراهکی به نگاه ویژه آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه توانمندسازی سربازان وظیفه اشاره کرد و اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با هماهنگی با قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح در استان بوشهر تا پایان سال بیش از ۱۰ کارگاه مهارت‌آموزی دیگر در یگان‌های نظامی استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی از آموزش بیش از ۵ هزار نفر از سربازان وظیفه در ۱۰۰ حرفه مهارتی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تعهد آموزش‌های مهارتی امسال این استان در پادگان‌های نظامی چهار هزار نفر است که امیدواریم همچون سال‌های گذشته این رقم به بیش از ۶ هزار نفر در سال جاری برسد.

دراهکی حرفه‌های آموزش داده‌شده در بین نیروهای مسلح را کارگر عمومی، گچ کاری، برق‌کاری، ایمنی و بهداشت صنعتی، مدیریت دانش و رفتار، کارآفرینی، مبانی برق خودرو، ایمنی و اطفای حریق، جوشکاری و تعمیر موتورسیکلت و چندین حرفه دیگر عنوان کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی کارکنان وظیفه باهدف فراهم شدن زمینه اشتغال سربازان وظیفه پس از پایان دوره خدمت برای ورود به بازار کار اجرا می‌شود.