۷۰ تا ۸۰ درصد کسبه بوشهر اصول بهداشتی کرونا را رعایت می‌کنند
۷۰ تا ۸۰ درصد کسبه بوشهر اصول بهداشتی کرونا را رعایت می‌کنند

ندای استان:اطلاعات گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشان می‌دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد کسبه استان شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا را رعایت می‌کنند.

به گزارش ندای استان،مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفته و همکاری مناسبی که کسبه داشته‌اند، می‌توانیم بگوییم ۷۰ تا ۸۰ درصد کسبه استان به شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا پایبند هستند و امیدواریم ۲۰ تا ۳۰ درصد باقی مانده هم اصول را رعایت کنند.

میمنت توبه خاک افزود: کسبه چه در زمانی که اعلام شد باید تعطیل باشند و چه پس از بازگشایی همکاری خوبی با ما داشته‌اند.

او ادامه داد: از اول شیوع کرونا تا کنون به صورت مستقل یا مشترک با اداره‌های مربوط مانند دامپزشکی و صنعت، معدن وتجارت، در ساعات اداری و غیراداری از مراکز عرضه مواد غذایی و امکان عمومی بازرسی می‌کنیم.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در این بازرسی‌ها ابتدا به کسبه آموزش لازم ارائه می‌شود و بعد در صورت رعایت نکردن اصول تذکر داده می‌شود و در صورت بی توجهی، با متخلفان برخورد خواهد شد.

توبه خاک، در همین حال تاکید کرد که مردم نیز باید هنگام ورود به فروشگاه‌ها و اماکن عمومی در کنار صنوف به اصول بهداشتی پایبند باشند و آنچه را که مسئولان واحد صنفی به آن‌ها می‌گویند رعایت کنند.

او از مردم خواست استفاده از ماسک و دستکش در محیط‌های عمومی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.