توسعه تعاونی زنان روستایی در استان
توسعه تعاونی زنان روستایی در استان

ندای استان:مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهربا تاکید بر توانمندسازی تعاونی‌های زنان روستایی به عنوان کانون ظرفیت‌های نوین توسعه روستایی گفت: در این راستا تعاونی زنان روستایی استان بوشهر با هدف ایجاد اشتغال پایدار زنان توسعه می‌یابد.

به گزارش ندای استان،سیدمحسن معروف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از اجرای طرح مباشرت خرید گندم تعاون روستایی خبر داد و اظهار داشت: همزمان با آغاز برداشت گندم بخشی از خرید گندم کشاورزان بر عهده تعاونی روستایی گذاشته شد که در این راستا ۷ مرکز فرعی خرید تحت مباشرت تعاونی روستایی استان بوشهر راه‌اندازی شد.

وی، با بیان اینکه مراکز خرید گندم در نقاط مختلف استان بوشهر راه‌اندازی شد افزود: مراکز خرید گندم تعاونی روستایی استان بوشهر در آبدان، کاکی، شنبه، مال قائد، عامری دیلم، بنداروز و بوشکان دشتستان ایجاد و راه‌اندازی شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر با اشاره به اینکه برگشت مباشرت خرید گندم  توسط تعاونی روستایی پس از ۱۳ سال محقق شده است خاطر نشان کرد: در مراکز فرعی خرید گندم محموله‌های زیر ۱۰ تن از کشاورزان خریداری و تحویل انبارهای گندم بر اساس آیین‌نامه تدوینی می‌شود.

معروف، به میزان خرید گندم  پرداخت و تصریح کرد: از ۱۱۸ هزار تن گندم تحویلی به انبارهای نگه‌داری این محصول در استان بوشهر، ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن آن توسط تعاونی روستایی استان از طریق مراکز خرید ۷ گانه از کشاورزان گندم‌کار خریداری شده است.

وی، با بیان اینکه برداشت و خرید گندم رو به پایان است خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود خرید و تحویل گندم این هفته به پایان می‌رسد که در این راستا مراکز خرید تا پایان برداشت گندم فعال است.

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر توانمندسازی تعاونی‌های زنان روستایی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این تعاونی‌ها به عنوان کانون ظرفیت‌های نوین توسعه روستایی است گفت:در این راستا تعاونی زنان روستایی استان بوشهر با هدف ایجاد اشتغال پایدار زنان توسعه می‌یابد.

معروف،  تقویت تعاونی‌های روستایی را یکی از اولویت‌ها امسال دانست و بیان کرد: استان بوشهر در حوزه تولید و اشتغال روستایی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که در سال جهش تولید توجه ویژه‌ای به تقویت تعاونی‌های روستایی شده است.

وی، توسعه اشتغال در شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تقویت و توسعه کیفی تعاونی‌ها مهمترین اولویت تعاون روستایی است و در این راستا افزایش بهره‌وری از مهمترین راهبردهای تعاونی‌ها در جهش تولید محسوب می‌شود.