آتش در جنگل و مراتع منطقه کوه سیاه دشتستان مهار و اطفاء شد
آتش در جنگل و مراتع منطقه کوه سیاه دشتستان مهار و اطفاء شد

نداتی استان:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به مهار آتش در جنگل و مراتع منطقه کوه سیاه دشتستان گفت: آتش در جنگل و مراتع بوشکان و کوه سیاه دشتستان کنترل، مهار و اطفاء شده است و برای ثبیت این وضعیت نیروهای امدادی در منطقه مستقر هستند.

به گزارش ندای استان،غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه آتش سوزی در مراتع کوه سیاه دشتستان از چهارشنبه ۷ خرداد آغاز شد اظهار داشت: پس از ۴ روز تلاش بی‌وقفه با همکاری و تعامل نیروهای مختلف منابع طبیعی، جنگل‌بانی، محیط‌بانی، هلال احمر، مرتعداران، دامداران  و دیگر نیروهای مردمی آتش مهار و کنترل شد.

وی با بیان اینکه اکنون نیروهای امدادی در حال تثبیت اطفاء حریق هستند گفت: برخی نقاط نیاز به لکه‌گیری در خاموش شدن مراتع دارد که نیروهای مستقر در منطقه در حال اطفاء لکه‌های کوچک آتش در برخی بوته‌ها و درختچه‌ها هستند.

منتظری با بیان اینکه شب گذشته زبانه‌های آتش در  منطقه صعب‌العبور درنگ با تلاش نیروهای مستقر در کوهستان خاموش شد خاطر نشان کرد: خشک بودن مراتع و علف‌ها عامل شعله‌ور شدن آتش  است که خوشبختانه در این حادثه آسیبی به کسی وارد نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه عمده خسارت به گونه‌های مرتعی و بوته‌ای وارد شد افزود: میزان خسارت از نظر مساحت به لحاظ کوهستانی بودن منطقه کوه سیاه در دست بررسی است.

منتظری با بیان اینکه اکنون در مرحله نهایی تثبیت خاموش آتش در کوه سیاه دشتستان قرار داریم گفت: در این راستا از خدمات جمعیت هلال احمر، یگان حفاظت منابع‌ طبیعی، حفاظت محیط زیست، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، بسیجیان، عشایر و قشرهای مختلف مردم قدردانی می‌شود.

وی، بنه، بادام، انجیرکوهی، شیربادام و پوشش گیاهی گون را از جمله پوشش جنگلی و گیاهی منطقه کوهستانی  بوشکان و کوه سیاه دشتستان دانست و بیان کرد: در مراتع کوه سیاه گونه‌های دارویی گیاهی همانند هلپه، مشکورک، قیچ، تنگرس و مریم گلی وجود دارد.