نماینده دشتستان: مراتع بوشکان در آتش ناهماهنگی‌های مدیران ارشد دولت می‌سوزد
نماینده دشتستان: مراتع بوشکان در آتش ناهماهنگی‌های مدیران ارشد دولت می‌سوزد

ندای استان: نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مراتع بوشکان در آتش ناهماهنگی‌های مدیران ارشد دولت می‌سوزد.

به گزارش ندای استان،ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در بخش‌های بوشکان و ارم دشتستان، خاطرنشان کرد: از ساعات ابتدایی آتش سوزی در دشتستان با تعدادی از مسئولان مرتبط از جمله رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون عمرانی وزیر کشور و برخی مسئولان استان و شهرستان در تماس بودم اما اهمال و کوتاهی برخی و نیز کمبود امکانات استان موجب گستردگی آتش سوزی شد.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان ارشد دولت در مقابله با بحران آتش‌سوزی‌های اخیر اظهار داشت: در پیگیری‌هایی که از مسئولان ارشد کشور داشتم متوجه شدم که علت اصلی کنترل و مدیریت نامناسب بحران آتش‌سوزی بوشکان، ناهماهنگی‌هایی بوده که در سطوح عالی دولت مشاهده شد و مانع از اعزام بموقع بالگرد و هواپیمای آبپاش و دیگر امکانات لازم به این مناطق شد.

وی با اشاره به اینکه این مناطق قربانی ناهماهنگی‌ها و ضعف دولت شده است اضافه کرد: دولت در این قضیه مدیریت خوب و صحیح نداشت و کوتاهی سازمان مدیریت و مدیریت بحران را شاهد بودیم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های خود از طریق مسئولان استانی و کشوری برای مهار حریق در بوشکان ادامه داد: از ساعات اولیه وقوع آتش‌سوزی پیگیری‌های لازم را داشتیم و با هماهنگی صورت‌گرفته نیروهای جهادی به منطقه اعزام شدند و با کمک مردم منطقه و مسئولان ذی‌ربط در حال مهار آتش‌سوزی هستند.

وی از عملکرد وزارت نفت نیز انتقاد کرد و بیان داشت: وزارت نفت بالگرد دارد اما باز هم خیری از آنها به مردم استان نرسید.

رضایی ادامه داد: امکانات استان در حوزه خدمات هلی کوپتری خیلی ضعیف است بطور مثال اورژانس هوایی استان بوشهر هم به خاطر اهمال مسئولان مدت‌هاست که تعطیل شده و در حالی که نیاز ضروری در استان است، از داشتن آن بی‌بهره هستیم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از اهالی پرتلاش منطقه بوشکان و گروه‌های جهادی و نیز مسئولان شهرستان دشتستان که در این زمینه همت کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در نتیجه این آتش‌سوزی خسارت‌های جبران ناپذیری به طبیعت، محیط زیست، عشایر و…. وارد شد، خاطرنشان کرد: آتش سوزی بالاخره تمام می‌شود اما معضلی دیگر به معضلات و دردهای بوشکان و دشتستان اضافه می‌شود. واقعاً تأسف آور است که مشکلی را که با کمترین هزینه در ساعات ابتدایی می‌شد حل کرد، با هزینه‌ای سنگین جمع شد. چه کسی پاسخگوی خسارات وارده بر عشایر و کشاورزان و دامداران بوشکان است؟

رضایی از مسئولان ذی ربط درخواست کرد تا در اسرع وقت این خسارات را جبران کنند.