کانون پرورش فکری عالیشهر آماده بهره برداری
کانون پرورش فکری عالیشهر آماده بهره برداری

ندای استان:مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر از توابع استان بوشهر گفت: نخستین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرهای جدید کشور در عالیشهر آماده افتتاح شد.

به گزارش ندای استان،علی مقاتلی روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر افزود: این پروژه در مساحت ۵۰۰ مترمربع و با معماری بومی و همچنین یک سالن اجتماعات ۷۰ نفره احداث شده است.

وی بیان کرد: براساس برنامه زمان بندی صورت گرفته همزمان با هفته پایانی خردادماه جاری در آئینی با حضور مسئولان استانی مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد.

مقاتلی یادآورشد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم‌ترین نهاد تاثیرگذار در افزایش کیفیت زندگی شهری است.

وی ادامه داد: از آنجایی که در سال‌های گذشته شرکت‌های عمران بیشتر به احداث فضاهای کالبدی توجه  داشتند اما در پنج سال گذشته تاکنون مباحث فرهنگی و اجتماعی و احداث فضای مناسب در دستور کاراین شرکت ها قرار گرفته است.

مقاتلی گفت: در این خصوص شاهد اتفاقات مهم و تاثیر گذاری چون احداث مجتمع فرهنگی و هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر جدید عالیشهر بودیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز گفت: هر قدمی که برای کودکان و نوجوانان برداشته می شود خشتی برای آخرت و آئینه روشنی برای کودکان و نوجوانانی است که آینده سازان کشور خواهند بود.

رسولی افزود: باتوجه به رسالت سترگ کانون در شکل‌دهی به شخصیت کودکان و نوجوانان و توسعه فرهنگ، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان آینده کشور را تضمین می‌کند و چنانچه می خواهیم این راه ادامه‌دار و ایمن باشد باید زیر ساخت‌های فرهنگی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: هرجا که کانون بتواند نقش هرچند کوچک در توسعه فرهنگی ایفا کند از هیچ کوششی فروگذاری نخواهد کرد.