۵۸ بوشهری شهدای آزادسازی خرمشهر هستند
۵۸ بوشهری شهدای آزادسازی خرمشهر هستند

ندای استان:حجت الاسلام ابراهیم تشکری گفت: همچنین از مجموع بیش از ۶ هزار جانباز و ۴۳۵ آزاده استان ۷۰ نفر از آن‌ها جانبازان و آزادگان فتح خرمشهر هستند.

به گزارش ندای استان،سید منصور میرمرادی امروز در سیزدهمین کنگره ملی ایثار و نکوداشت فاتحان خرمشهر و ایثارگران عرصه سلامت که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد افزود: آزادسازی خرمشهر در تمام ابعاد نظامی، حماسی و فرهنگی نقطه عطفی در تاریخ کشور است و باید به یاد داشته باشیم آرامش امروز را مرهون ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.

وی اضافه کرد: امروز نیز این فداکاری در قالب ایثار اجتماعی نمود یافته، یک روز در دفاع مقدس و امروز در عرصه سلامت و اطلاع‌رسانی ایثارگری می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر هم در این آیین با بیان اینکه استان بوشهر ۲ هزار و ۱۲۱ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است افزود: از این تعداد ۵۸ شهید مربوط به عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر است.

حجت الاسلام ابراهیم تشکری ادامه داد: همچنین از مجموع بیش از ۶ هزار جانباز و ۴۳۵ آزاده استان ۷۰ نفر از آن‌ها جانبازان  و آزادگان فتح خرمشهر هستند.

وی با اشاره به اینکه ادامه راه شهدا در گرو بصیرت و فهم ما در شرایط کنونی است گفت: باید موقعیت خود و دشمن خود را به خوبی شناخته ودرک درستی از محیط پیرامونی داشته باشیم و براساس نقشه راه که قرآن تعیین کرده و فرمایشات امام راحل و نقشه راه مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در این آیین از اصحاب رسانه در انعکاس به موقع اطلاعات و اخبار وحوادث و نمایندگان مقام معظم رهبری و استاندار بوشهر برای حضور در این آیین قدردانی کرد.

در پایان از خانواده شهید فخری از شهدای عرصه سلامت، خانواده شهید غضنفر جمیری از فرماندهان فتح خرمشهر و فرزند شهید طاهریان از فعالان عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد.

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما