پهلوگیری پنجمین کشتی حامل ‌برنج در ‌بندر بوشهر
پهلوگیری پنجمین کشتی حامل ‌برنج در ‌بندر بوشهر

ندای استان:مدیر‌کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به پهلوگیری پنجمین کشتی حامل ۱۲ هزار تن برنج در اسکله بندر بوشهر گفت: با پهلوگیری این کشتی در مجموع ۵۷ هزار تن برنج در اسکله بندر بوشهر تخلیه شده است.

به گزارش ندای استان،سیدمحمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه ۱۲ انبار برای تحویل گندم کشاورزان فعالیت می‌کند اظهار داشت: ۱۲ انبار شامل ۵ انبار اداره کل غله و ۷ انبار مباشر تعاون روستایی در تحویل‌گیری گندم‌های برداشتی کشاورزان به صورت خرید تضمینی فعالیت می‌‌کنند.

وی از افزایش برداشت گندم نسبت به پیش‌بینی انجام شده خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی خرید ۱۰۸ هزار تن گندم  از کشاورزان استان بوشهر شده بود که تاکنون ۱۱۴ هزار تن گندم برداشتی از مزارع استان بوشهر خریداری و تحویل انبارهای ذخیره شده است.

مدیر‌کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه پرداخت مطالبات کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود افزود: از ۱۱۴ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان بابت خرید ۱۰۴ هزار تن آن به حساب کشاورزان واریز شده و هزینه خرید  ۱۴ هزار تن دیگر به‌زودی پرداخت می‌شود.

هاشمی افزود: ۱۰۰ هزار تن از گندم‌های خریداری شده به صورت مستقیم به انبارهای ۵ گانه اصلی  و ۱۴ هزار تن دیگر از طریق انبارهای مباشر تحویل شده است.

وی میزان ذخیره برنج در انبار را ۲ هزار تن دانست و بیان کرد: بیش از ۱۰۰۰ تن شکر نیز در انبارهای اداره کل غله ذخیره شده و این در حالی است که توزیع برنج و شکر با قیمت مصوب از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه دارد.

مدیر‌کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر از پهلوگیری کشتی ۱۲ هزار تنی برنج در بندر بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: فرداشب  پنجمین کشتی حامل ۱۲ هزار تن برنج در اسکله بندر بوشهر پهلو می‌گیرد که با پهلوگیری این کشتی در مجموع ۵۷ هزار تن برنج در اسکله بندر بوشهر تخلیه شده است.