کشف ۵.۵ میلیارد ریال قاچاق یدکی خودرو در عسلویه
کشف ۵.۵ میلیارد ریال قاچاق یدکی خودرو در عسلویه

ندای استان:رئیس پلیس شهرستان عسلویه گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی و در راستای مقابله با قاچاق، به ارزش ۵.۵ میلیارد ریال قاچاق یدکی خودرو در عسلویه کشف شد.

به گزارش ندای استان، سرهنگ پیمان  فتاحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با تاکید بر مقابله قاطع با قاچاق کالا اظهار داشت: تمام مناطق شهرستان‌ عسلویه تحت رصد شبانه‌روزی پلیس قرار دارد و با قاچاقچیان با توان کامل برخورد می‌شود.

وی با قدردانی از مشارکت همه جانبه مردم در امر مبارزه با قاچاق و همکاری با نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: کالاهای خارجی در صورت نداشتن پروانه گمرکی و ثبت  نشدن در سامانه جامع امور گمرکی، قاچاق محسوب و محموله توقیف می‌شود.

رئیس پلیس شهرستان عسلویه از کشف قطعات یدکی خودرو قاچاق خبرداد و بیان کرد: با شناسایی انبار نگه‌داری کالای قاچاق در عسلویه یک محموله قطعات یدکی خودرو به ارزرش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ پیمان فتاحی گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستای اجرای طرح جلوگیری از ورود قاچاق کالا به کشور، با انجام  اقدامات اطلاعاتی یک انبار نگه‌داری کالای قاچاق را شناسایی  و پس از اخذ مجوز قضائی و در بازرسی از محل انواع لوازم و قطعات یدکی فاقد مجوز گمرکی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بود را کشف کردند.

وی افزود: در بازرسی از انبار انواع قطعات یدکی خودرو شامل ۹ دستگاه موتور کامل انواع خودرو و ۱۱ دستگاه گیربکس خودروهای خارجی  فاقد مجوز گمرکی را کشف و یک متهم را در این رابطه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون  ریال اعلام کردند و متهم پس از تکمیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.