۲۰۰ پروژه عام المنفعه در استان افتتاح شد
۲۰۰ پروژه عام المنفعه در استان افتتاح شد

ندای استان: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهرگفت:با فعال شدن دبیرخانه زکات از سال ۸۴ تا ۹۶، ۲۰۰ پروژه عالم المنفعه از محل درآمدهای این بخش در استان اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش ندای استان، احمد لطفی عصر یکشنبه در نشست شورای زکات استان بوشهر افزود: این پروژه ها شامل ۶۰ مسجد، ۵۱حسینیه، ۱۰ خانه عالم، پنج غسالخانه، پنج کتابخانه، ۵۴جاده بین مزارع و ۱۵ مورد روشنایی معابر روستایی هستند.
وی بیان کرد: برای این شمار پروژه عام المنفعه ۶۵میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که در کل ۳۷ درصد آن از محل پرداخت زکات مردم به این امر اختصاص داده شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در هشت ماه امسال ۵۰ میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که بخشی از آن زکات فطریه و بقیه زکات واجب و مستحبی بوده است.
لطفی یادآورشد: رشد زکات در استان بوشهر نسبت به مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است به گونه ای که در کشور پیشتاز هستیم.
وی با بیان اینکه زکات‌های وصولی در حل مشکلات مستمندان و مددجویان هزینه می‌ شود افزود: از کل زکات جذب شده بالغ بر ۹۹ درصد در کمک به نیازمندان در سرفصل‌های مسکن، جهیزیه، درمان، فرهنگی، تحصیل، آموزش و معیشت نیازمندان و مابقی در پروژه‌های عام المنفعه مناطق محروم هزینه می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در بحث ترویج فریضه زکات نیازمند فعالیت های فرهنگی هستیم که در این راستا نیاز است سازمان های مختلف از جمله صدا و سیما ، سازمان تبلیغات و جهاد کشاورزی همکاری بیش از پیش داشته باشند.
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر گفت: رشد شخصیتی، بهبود فضای عمرانی ، رفع چالش ها و بلایا، رشد اقتصادی و رفع بحران از جمله مزایای پرداخت زکات محسوب می شود.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: این ویژگی ها به شکل مناسبی در آیات، روایت و سنت پیامبر و ائمه اطهار( ع) دیده شده و به شکل میدانی نیز در مکان هایی که اقدام به پرداخت زکات می کنند دارای نمود خارجی است.
وی اضافه کرد: انسانی که اقدام به پرداخت زکات می کند از خود عبور کرده و ضمن تکوین شخصیت فردی و اجتماعی خود به جامعه نیز برای رشد و توسعه کمک می کند.
صفایی بوشهری گفت: درجغرافیایی که اقدام به پرداخت زکات می کنند و فرهنگ پرداخت زکات نهادینه شده کمترین میزان چالش و بحران وجود دارد و رشد فرهنگ دینی نیز به حد اعلایی صعود می کند.
وی اظهارداشت: با وجود این که استان بوشهر سال های سختی در حوزه خشکسالی تجربه کرده اما آمارها نشان از افزایش بی نظیر میزان پرداخت زکات در این استان از سوی مردم می دهد.
صفایی بوشهری ادامه داد: این شرایط نشان از برنامه ریزی دقیق مسئولان مرتبط با حوزه زکات در کنار جدی گرفتن انجام فریضه زکات توسط مردم با تقوای استان بوشهر است./ایرنا