تولید ۱۰۰ هزار تن گندم در استان
تولید ۱۰۰ هزار تن گندم در استان

ندای استان:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کشت گندم در سطح ۸۰ هزار هکتار گفت: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت گندم در استان بوشهر ۱۰۰ هزار تن گندم را از کشاورزی خریداری شود.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم، محمد تقی منوچهری ظهر امروز  در نشست کارگروه آب کشاورزی استان بوشهر با تشریح وضعیت تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر اظهار داشت:  آبان ماه امسال ۳۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان برداشت شد و این رقم در آذر ماه به ۷۰ هزار تن رسید و پیش بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن گوجه از مزارع استان برداشت شود.

وی قیمت متوسط گوجه فرنگی در مزرعه را بین ۲۲۰۰ تا ۳۶۰۰ تومان دانست و افزود: برای تولید هر کیلو گوجه فرنگی ۸۰۰ تومان هزینه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید محصولات گلخانه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد:  اوج برداشت محصولات گلخانه ای در استان از ۲۵ آذرماه است که روزانه ۵ هزار تن گوجه  فرنگی برداشت می‌شود و این رقم در دی‌ماه به ۷ هزار تن می‌رسد.

منوچهری با اشاره به اینکه تاکنون در بیش از ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم کشت شده تصریح کرد: با توجه به وضعیت بارندگی امسال، پیش بینی می‌شود در فصل برداشت گندم در استان بوشهر ۱۰۰ هزار تن گندم را از کشاورزی خریداری شود.

وی با اشاره به طرح‌های آبیاری تحت فشار در مزارع کشاورزی استان گفت: تاکنون آبیاری تحت فشار در ۲ هزار و ۶۷۰ خکتار اراضی استان انجام شده و یک‌هزار و ۴۲۳ هکتار اراضی دیگر هم اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه این استان رتبه ۱۵ آبیاری تحت فشار و رتبه ۷ تولید محصولات گلخانه ای در کشور را داراست، افزود: امسال در کل استان بوشهر حدود ۶ هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در مزارع انجام  می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه تا سال قبل حدود ۱۹۹ هکتار فضای محصولات گلخانه‌ای در استان داشتیم، گفت: با احتساب ۱۱۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در امسال، فضای تولید محصولات گلخانه ای در استان به ۳۱۰ هکتار رسیده است.