میزان پرداخت زکات در استان افزایش بی‌نظیری یافته است
میزان پرداخت زکات در استان افزایش بی‌نظیری یافته است

ندای استان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در سال‌های اخیر با وجود خشکسالی‌های مستمر، میزان پرداخت زکات در استان بوشهر افزایش بی‌نظیری یافته است.

به گزارش ندای استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای زکات استان بوشهر اظهار داشت: رشد شخصیتی، بهبود فضای عمرانی، رفع چالش‌ها و بلایا، رشد اقتصادی و رفع بحران از جمله مزایای پرداخت زکات محسوب می‌شود.

وی افزود: این ویژگی‌ها به شکل مناسبی در آیات، روایت و سنت پیامبر و ائمه اطهار( ع) دیده شده و به شکل میدانی نیز در مکان هایی که اقدام به پرداخت زکات می کنند دارای نمود خارجی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: انسانی که اقدام به پرداخت زکات می کند از خود عبور کرده و ضمن تکوین شخصیت فردی و اجتماعی خود به جامعه نیز برای رشد و توسعه کمک می‌کند.

صفایی بوشهری تصریح کرد: در جغرافیایی که اقدام به پرداخت زکات می کنند و فرهنگ پرداخت زکات نهادینه شده کمترین میزان چالش و بحران وجود دارد و رشد فرهنگ دینی نیز به حد اعلایی صعود می کند.

وی با اشاره به وجود خشکسالی های مستمر در طی قریب به دو دهه گذشته در استان بوشهر، عنوان کرد: با وجود این که استان بوشهر سال های سختی در حوزه خشکسالی تجربه کرده اما آمارها نشان از افزایش بی‌نظیر میزان پرداخت زکات در این استان توسط مردم می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: این شرایط نشان از برنامه ریزی دقیق مسئولان مرتبط با حوزه زکات در کنار جدی گرفتن انجام فریضه زکات توسط مردم با تقوای استان بوشهر است.

صفایی بوشهری عنوان کرد: بسیاری از برنامه ریزی ها به دلیل عدم اتصال به خدا محوری به جایی نمی رسد و اگر می‌خواهیم کارمان موفق و به نقش خدایی درآید باید در کنار مدیریت کارآمد، بازتولید پروژه، نظارت دانش بنیان و نقشه راه، نقش خداوند در کارهایمان را به خوبی ببینیم.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی‌ها در عرصه زکات سبب شده که با وجود خشکسالی‌های مستمر، بحرانی در استان ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: این برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بوده که سبب شده میزان دریافت زکات از ۵۰۰ هزار تومان چند سال گذشته به قریب به پنج میلیارد تومان در طی هشت ماه گذشته بالغ شود.